A Black Fridayt ismerők több mint fele keresi az időszak során meghirdetett akciókat, nyolcada pedig külön időt is fordít arra, hogy levadássza a legjobb lehetőségeket – derül ki a Reacty Digital felméréséből. Utóbbi különösen jellemző a 30-44 évesekre, a kisgyermekkel otthon lévő szülőkre, illetve a gyermeket nevelőkre általánosságban is.
Az is elmondható, hogy a Black Friday a férfiak körében népszerűbb, a férfiak 60 százaléka keresi ezeket az akciókat. A legidősebb korosztály tagjai viszont kevésbé érdeklődnek a Black Friday akciók iránt.
Kapcsolódó
A visszatérő vevők száma kifejezetten magas, hiszen azok négyötöde, akik a tavalyi Black Friday idején vettek termékeket, idén is keresni fogják a leárazásokat. A közvélekedéssel ellentétben tehát egy-egy az időszak során indított, jól megtervezett, valóban hasznos akció egy márka hosszútávú megítélését is meghatározhatja, márkahű fogyasztókat teremtve ezzel.
A megkérdezettek 49 százaléka tervez valamit vásárolni idén a Black Friday során, a vásárlást tervezők hetede pedig minden karácsonyi ajándékot ebben az időszakban szerezne be. A 18-29 évesek, az alacsony jövedelműek, illetve a kisebb településeken élők átlag feletti arányban terveznek így tenni.
A felmérésben részt vevők kétötöde az ajándékoknak csak egy részét szeretné ekkor megvenni, míg tizedük inkább máskorra hagyja a karácsonyi ajándékok beszerzését. A korábbi Black Friday vásárlók fele is úgy kalkulál, hogy a karácsonyi ajándékvásárlást kisebb-nagyobb mértékben, de erre az időszakra időzítse.
A Black Fridayt ismerők bő harmadának bejön, hogy az akciós időszak hosszabb, tizede szerint pedig akár még hosszabb is lehetne ez az időszak. Ez leginkább a legfiatalabb korosztályra jellemző. A tavaly vásárlók és az idén ezt tervezők több mint fele is értékeli, hogy nem csak egy napja van akciósan vásárolni. Részükről akár még hosszabb is lehetne a Black Friday.
„Azt szeretnénk, ha a Black Friday egyben „fair” friday is lenne. Számunkra fontos, hogy a meghirdetett kedvezmények valósak legyenek és megfelelő árukészlettel indítsunk akciókat” – mondta Fazekas Bálint, a felmérést megrendelő Euronics ügyvezetője.
Legolvasottabb
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Hideg zuhany az ünnepekre: oda a jólét, a „perverz” megszorításokat pedig mind elszenvedjük
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Rendkívüli bejelentés: Leó pápa a Vatikánba hívatta a bíborosokat
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Mínuszban az alkoholbiznisz: háromszor többe kerül, mint amennyit az állam keres rajta
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Durva üzenet a mosógépen, visszavitték az utcán hagyott meglepetést
Bosszantó: ezért fizet többet a fűtésért, miközben nem is melegszik fel a lakás