A Napi Gazdaság csütörtöki számának cikke

Ahogy az várható volt, az utolsó pillanatban megrohanták a vásárlók a kiskereskedelmi egységeket a digitális tévézésre alkalmas eszközökért. A Media Marktban tízszeresére ugrott a set-top-boxok forgalma és a tartozékok, így a kábelek, illetve csatlakozók eladása is a duplájára nőtt − mondta lapunknak Szánthó Balázs koncepciómenedzser. Azokban az országokban, ahol már megtörtént az átállás, a Media Markt áruházakban jellemzően megnőtt az olyan televíziók értékesítése, amelyek alapból képesek az új technológiára. Ám arról egyelőre nincs adat, hogy itthon mekkora a háztartások ellátottsága az ilyen készülékekből, az új típusú televíziók értékesítésének növekedése csak az átállás utáni hónapokban várható. A földi sugárzású adókat eddig sem a tehetősek választották − figyelmeztetnek szakértők −, használóik nehezen ruháznak be új eszközökbe. Most azonban választaniuk kell − tévéznek vagy nem tévéznek. Korábban is vélhetően gyenge minőségben fogták az adásokat, de a szemcsésedés és szellemkép ellenére is volt a "dobozban" élet.

Az Auchan adatai szerint a vásárlók 80 százaléka az alsóbb kategóriás set-top-boxokat választja. Ezek csak arra jók, hogy az előfizetés nélkül fogható csatornákat közvetítsék. Csak a vevők 20 százaléka vesz olyan készüléket, amely később előfizetői kártyával bővíthető, s ők is minimális, fél- vagy egyéves előfizetést választanak. Az Auchanban is inkább a set-top-boxok mennek, de azért most több tévé is fogy. Gál Judit kommunikációs vezető szerint csak a következő hónapokban várható, hogy a háztartások fejlesztésre adják a fejüket. A televíziózás eddig minimális kiadással járt, most azonban alsó hangon 7-8 ezer forintot kell költeni arra, hogy az eddig szinte alanyi jogon járó néhány csatornát foghassa egy család.