A casco szerződések száma évek óta 800 ezer körüli, vagyis minden ötödik járműre köt a tulajdonosa ilyen biztosítást. A szakmában korábban azzal magyarázták az alacsony arányt, hogy amint lejár az autók finanszírozása, egyből felmondják a tulajdonosok az addig kötelező cascót. Mostanában a különféle rész-cascók tartják - legalább is darabszámban - szinten a piacot.
A Genertel azokat a biztosításokat elemzi, amelyek ütközéskor veszik át a károsulttól a saját kár kifizetését. Az autós károk 41 százaléka ugyanis ütközés során keletkezik. Az ilyen károk 32 százaléka 100 ezer forint alatti, és 42 százaléka haladja meg a 300 ezer forintot.
A biztosítók rendszerint limitálják az ütközésért kifizetett kárt, viszont cserébe havi néhány ezer forint csak a casco díja. Ez meg sem közelíti a teljes körű biztosítás díját, viszont többen képesek vállalni.
Az ilyen biztosításokat a biztosítók kezdetben csak a kötelező biztosítást náluk kötő ügyfeleiknek kínálták, de mára már önállóan is megvásárolhatók.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Mészáros Lőrinc ezúttal a büszkeségről adott interjút
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Trump enged a droglobbinak: enyhítené a kannabisz használatának szabályait