Tavaly a kiskereskedelmi forgalom 1,9 százalékkal 2.789 milliárd forintra nőtt, ez az 5,4 százalékos áremelkedés, a 0,4 százalékos mennyiségi csökkenés, illetve a 3,1 százalékos termékstruktúra váltás (az olcsóbb termék választásának) az eredője - mondta Vella Rita, a GfK Hungária piackutató ügyfélkapcsolati igazgatója.
Tavaly tovább erősödött a napi fogyasztási cikk piacon a diszkontok piaci részesedése, egy százalékponttal nőtt a pozíciójuk, derült ki a Gfk Hungária délelőtti sajtótájékoztatóján. Kozák Ákos igazgató szerint a tavalyi, inflációból fakadó növekedés nem tekinthető organikusnak. Várhatóan a trend 2012-ben sem törik meg. A Gfk modellszámításai szerint nagyjából 1 százalékos kiskereskedelmi volumencsökkenéssel lehet számolni, és a fogyasztás is negatív előjelű lesz idén. Mindezt a rendkívül rossz bizalmi indexekkel magyarázzák. Részletek a Napi Gazdaságban.
Kapcsolódó
Legolvasottabb
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Újraírták a magyar rákstatisztikát, de még mindig szörnyen rosszak az adatok
Látványos fotók: így áll most az M1-es autópálya újjáépítése
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt