Vita bontakozott ki az elmúlt hetekben Németországban a cégek reklámjaiban alkalmazott angol nyelvű szlogenekről. Franciaországgal ellentétben, ahol erős a szembenállás az angol nyelvvel, Németországban a köznyelvbe is egyre inkább beépülnek az angol szavak. Az Endmark International Namefinding német reklámügynökség egy tanulmánya szerint azonban a németek többsége nem érti az angol reklámszlogeneket – írta a Wall Street Journal Europe. A Siemens „be inspired” szlogenjével kapcsolatban például megállapították, hogy a németek 15 százaléka tudja csak, mit jelent, sokan ezzel szemben összetévesztették a „bee inspection” kifejezéssel, ami méhfelügyeletet jelent. Több szakértő szerint azonban az angol nyelv használata mellett szól nagyobb rugalmassága és az, hogy a fiatalokat érő ingerek – zene, internet – jelentős része angol nyelvű. A vitában az is elhangzott: nem feltétlenül szükséges, hogy a célcsoport megértse a szlogent, attól az még sikeres lehet. Az amerikai McDonald’s legfrissebb kampányának I love it szlogenjét mindenesetre Németországban lefordították (Ich liebe es), míg például Magyarországon az angol verzió fut.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.