A jelentés szerint az első hat hónapban bár az árbevétel szolid mértékben emelkedett, az értékesítési volumen 6,1 százalékkal csökkent. Elsősorban a nagykereskedelmi csatornában tapasztalták a visszaesést. Ebben részben az is szerepet játszott, hogy 2022. július 1-től a társaság rendkívüli évközi áremelést hajtott végre, aminek következtében a bázis üzleti év első negyedévében a nagykereskedelmi partnereik több hónapra elegendő készletet halmoztak fel. Ugyanakkor jelezték, a kiskereskedelmi csatornákban 0,5 százalékos volt a volumen növekedés a vizsgált időszakban.

A belföldi termékértékesítés nettó árbevétele 307 millió forinttal, 3,6 százalékkal magasabb volt, mint az előző üzleti év első fél évében. Az exportra értékesített termékek árbevétele 1,04 milliárd forintot tett ki, amely 15 százalékos csökkenés éves összevetésben. A nagyobb export piacaik közül Németországban (34 százalékkal) és Romániában (18 százalékkal) csökkent a forgalom.

A Zwack Unicum Nyrt. a magyar égetett szeszesital piac legnagyobb szereplője. Mivel a társaság értékesítésből származó bevételének közel 90 százaléka a magyarországi piacról származik, ezért a gazdálkodást alapvetően határozza meg a belföldi kereslet alakulása.

A cég elsődleges tevékenységi köre a márkázott szeszesitalgyártás és értékesítés a prémium és minőségi termékkörben. Belföldön a Zwack Unicum Nyrt. elsődleges célja megtartani a piacvezető szerepet az égetett szeszesital piacon. Az export tevékenységgel összefüggő célkitűzésük, hogy az exportból származó bevétel aránya a jelenlegi 11-ről 15 százalékra emelkedjen a következő három évben.

 

A Zwack Unicum részvényeivel a BÉT prémium kategóriájában kereskednek. A részvény csütörtökön 17 900 forinton zárt, az elmúlt egy évben a legalacsonyabb árfolyama 16 000 forint, a legmagasabb 19 500 forint volt.