Nagyobb számú, sűrűbben szőtt kamerahálózattal az ország közútjait sokkal szorosabb felügyelet alatt lehet tartani, de az illegális versenyek ellen ez nem hatékony módszer, mert csak új helyszínt keresnek maguknak – mondta az InfoRádióban az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti főosztályának vezetője.

Óberling József rendőr ezredes elmondta, nem egyedüli jelenségről van szó, néhány órával ezt a balesetet megelőzően Győr-Moson Sopron megyében ugyancsak egy 20 év körüli kerékpáros fiút gázoltak halálra. „Ezek értelmezhetetlen, megmagyarázhatatlan és egyúttal megbocsáthatatlan súlyos vétkek" – mondta az ezredes.

A szombat hajnali baleset részleteiről nem tudott beszámolni, mint fogalmazott, egyelőre a nyomozás folyik, és folyamatban lévő ügyről, ha többet is tudna, se mondhatna semmit. Súlyos jogsértés történt, aminek fatális lett a kimenetele – tette hozzá.

Halálos baleset történt az Árpád hídon

Az Árpád híd Budáról Pestre tartó három forgalmi sávját lezárták, a rendőrök a forgalmat a Népfürdő utcára terelik. Bővebben >>>

Azt, hogy tényleg versenyzés folyt az Árpád hídon és ennek lett a következménye a halálos baleset, nem kívánta megerősíteni, mint mondta, a tanúk meghallgatása, illetve a képfelvételek elemzése fog majd erre bizonyítékot szolgáltatni, vagy éppen kizárni ezt a feltételezést.

Óberling József szerint társadalmi összefogásra van szükség.

Vegye észre a társadalom, hogy ez csak úgy fog megváltozni, ha mindannyian azt gondoljuk, hogy ez így nem mehet tovább. Mindenkinek van a környezetében valaki egy családtag, egy barát, egy munkatárs, aki látja ezt a folyamatot míg valaki odáig fejlődik, hogy ilyen súlyos jogsértést követ el, és van abban a helyzetben, hogy még időben szólhatna

– mondta. 

Külön kitért az ezredes a sebességfigyelő kamerákra, amelyeknek a telepítését hiányolja Karácsony Gergely főpolgármester is. Az ORFK főosztályvezetője szerint ez sem tökéletes megoldás, mert azok sem lesznek mindig éppen ott, ahol egyébként abban a pillanatban szükség lenne rájuk. 

Ilyen alapon az ország összes utcáját be kellene kamerázni, és lehetőség szerint 10 méteres távolságonként. Ez nyilvánvaló nem megoldás

– mondta Óberling József, de hozzátette, azért a jelenleginél több kamerára lenne szükség, mert van az országnak még számos olyan útja, ahol a rendőrség nem képes, és soha nem is lesz képes arra, hogy mindig ott legyen, és nem is ez a leghatékonyabb módja a forgalom-ellenőrzésnek.

Egy lényegesen nagyobb számú, sűrűbben szőtt kamerahálózattal az ország közútjainak jelentős részét sokkal szorosabb felügyelet alatt lehetne tartani a nap 24 órájában. Ez a jövő, a technikai lehetőségeket nagyobb mértékben kell kihasználni, és akkor egy csomó élő erő megspórolható

– jelentette ki.

Arról is beszélt, hogy a rendőrség a klasszikus jogszabályok adta lehetőségekkel is él, és rengeteg olyan illegális gyorsulási versenyt számolt fel az elmúlt hetekben is, amelynél azért nem történt tragédia, mert még időben odaértek. 

Ezeknek a jelenségeknek a hátterében egy nagyon jól szervezett és titkosan működő csapat áll, titokban tartják, hogy mikor és hol szerveznek versenyeket, azért nagyon nehéz előre megtudni, hogy hol kell lennünk ahhoz, hogy ilyen ne fordulhasson elő – fogalmazott.

Szakjogász az Árpád hídi gázolásról: Nem mindenki alkalmas a vezetésre

Magyarországon tudomásul kellene venni, hogy a vezetés nem alanyi jog, mégpedig azért, mert nem mindenki alkalmas a vezetésre – hangsúlyozta érdeklődésünkre dr. Csordás Levente közlekedési szakjogász, aki szerint az Árpád-hídi gázolásnál a sofőr a sebesség megválasztásával maga is utassá vált a saját autójában. Bővebben >>>