Az elmúlt években egyre inkább problémát okoz az Egyesült Államokban az online vásárlások térnyerése, elsősorban a bevásárlóközpontok számára. A Citi elemzői szerint a problémák már annyira nyilvánvalóvá váltak, hogy a Wall Street-en az egyik legnépszerűbb ötletnek tűnik a befektetők körében a bevásárlóközpontokat üzemeltető és finanszírozó cégek részvényeinek shortolása, a csődjük ellen biztosítást nyújtó CDS-ek vásárlása.
A befektetési bank elemzői szerint már túlzottan is, a folyamatot ezért inkább máshogy kellene megjátszani. Ők az egyedi kiskereskedelmi cégeket erre jobb célpontnak tartják - írja összefoglalójában a Bloomberg. Az eddigi legnépszerűbb stratégia a témában a CMBX nevű, a kereskedelmi ingatlanszektor által kibocsátott eszközfedezetű értékpapírokat (CMBS)követő index eladása volt. A befektetők úgy vélik, a bevásárló központok szenvedése több üresen álló üzlethelyiséget és több csődöt eredményezhet a szektorban.
Az elmúlt hetekben már olyan tétekben tettek az index esésére, hogy a piac átlendült a ló túlsó oldalára. Már nagyon sok olyan befektető és hedge-fund is megjelent az index eladói között, akiknek egyébként nem nagyon van tapasztalatuk a kereskedelmi célú ingatlanokat működtető cégekkel kapcsolatban - vélik a Credit Suisse elemzői is.
Most már sokkal jobb megközelítésnek tűnik a kiskereskedelmi szektor problémáira való spekulációnak, ha a befektető az alapokhoz nyúl, s közvetlenül a kiskereskedelmi cégek, mint a Target Corp., Gap Inc., Nordstrom Inc. és a Macy's Inc. gondjait lovagolja meg - mondta a hírügynökségnek a Citigroup elemzője. Ráadásul szerinte a CMBS index shortolása már csak azért is rossz ötlet, mivel a kereskedelmi ingatlanindexben csak 10 százalékos súlya van a bevásárlóközpontoknak, a többi más típusú ingatlannal, például irodákkal kapcsolatos cégekhez kötődik.
Kitartás kell
Nagyon nehéz megmondani, hogy mennyi időnek kell eltelnie, mire a szektor kapitulációra kényszerül, beindulnak a tömeges csődök - mondta a bank szakértője. Ugyanakkor a gondot érezhetőek a szektorban, az amerikaiak egyre kevesebbet költenek a plázákban, egyre többen vásárolnak online - ennek nagy nyertese az Amazon - azonban a vásárlói kosár is átalakulóban van. A szakértő szerint az amerikai emberek elkölthető jövedelméből egyre kisebb részt tesz ki a hagyományos kiskereskedelmi forgalomban kapható termékek vásárlása, s egyre többet költenek szabadidős tevékenységekre, utazásokra.
A plázákat üzemeltető cégek eközben nyomás alatt vannak, egyre több kiskereskedelmi lánc jelenti be, hogy csökkenti üzletei számát, s növeli az online értékesítés szerepét.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!
Legolvasottabb
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
Dührohamot kapott a Tesla-vezér: 120 milliós bírság után az EU teljes megszüntetését követeli
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Aggasztó jelenségre figyelmeztetnek kutatók - Magyarországot is érinti
Dráma a tengeren: csapdába esett az orosz szellemhajó teljes legénysége
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban