Az MCW tevékenységi körébe főként számítógépes eszközök és más iparcikkek értékesítése tartozik. Az értékesítés belföldre korlátozódik, a reklámozott áruk az úgynevezett hardvercsoportba sorolható számítógépek és számítógép-alkatrészek. A piacon működő kereskedőknek elemi érdekük, hogy a változásokat nyomon kövessék, a változó árukészletről lehetőség szerint a legfrissebb adatokat szolgáltassák. Az érintett árut forgalmazó vállalkozások egy héten két napon kapnak szállítmányokat. Ezért és a termékek dollárárfolyam-függőssége miatt is az árlisták többnyire napi, ritkábban heti kínálatot ajánlanak. A piacot a kis tőkeerejű cégek uralják. A fogyasztókért köztük zajló verseny átlátható, az interneten, az Iridium Faxbankban naponta, a Budapesti Piac csütörtökön megjelenő többoldalas számítógépes mellékletében hetente figyelemmel kísérhetik egymás ajánlatait. Így az üzleti siker alapvető feltétele a tájékoztatás frissessége. Az MCW 1999 októberétől külön munkatársat alkalmazott a konkurencia ajánlatainak teljes körű figyelemmel kísérésére a fenti fórumok adatainak értékelése alapján. Az MCW a Budapesti Piac című hetilapban és az Expressz című napilapban több héten keresztül "Budapest legnagyobb árukínálata" szlogennel, valamint "komplett konfigurációk a legjobb árakon" szlogen feltüntetésével kívánta gazdasági tevékenységét a fogyasztók számára vonzóvá tenni. A GVH eljárását a felsőfokú jelzők váltották ki, mert ha valóságtartalmuk nem bizonyítható, az versenyjogsértést jelent. A GVH az MCW magatartásának értékelésénél abból az alapelvből indult ki, hogy a fogyasztó a piac központi szereplője; döntése (választása) alapvetően meghatározza a gazdasági verseny kimenetelét. A jól működő piacon a vásárló szabadon dönt arról, mit, mennyiért és kitől vásárol. A tisztességtelen reklámtevékenység ezért az ésszerűen eljáró átlagos fogyasztó félrevezetésével - döntési szabadságát csökkentve vagy megszüntetve - a piac működési zavaraihoz vezet és aránytalan előnyhöz juttatja az azt felhasználó vállalkozást. A "legjobb árak" és a "legjobb áruválaszték" olyan üzenet, amelynek az ésszerűen eljáró átlagos fogyasztó összehasonlítási alap és kellő mélységű szakmai ismeret hiányában hitelt adni kénytelen. Az üzenet tisztességes volta akkor állapítható meg, ha egyértelmű és objektíven megalapozott. A két feltételnek egyszerre, egy időben a hirdetés egész tartama alatt kell fennállnia. A felsőfokú jelzők használatával szemben - mivel azok nem minősülnek összehasonlító reklámnak - követelmény, hogy az általuk ígért valamely, az áruhoz kötődő tulajdonság a reklámozás teljes ideje alatt igaz és pontos legyen. Csak ez teheti a felsőfokú jelző használatát objektíven megalapozottá. A GVH szerint a kifogásolt jelzők a szavak általánosan elfogadott jelentése szerint egyértelmű üzenetet küldenek, ám nem tekinthetők objektíven megalapozottaknak. A legjobb árak valóságtartalmának folytonosságát a konfigurációk végtelen változatossága, az alkatrészek erkölcsi avulásának gyorsasága egymagában is illuzórikussá teszi. A versenytársak ajánlatait a saját készlettel és árakkal történő összevetés pedig csak a napi árajánlat elkészítése időszakában jelenthet valamelyest - és korántsem teljes körű - kontrolt. A GVH ezért megállapította, hogy a felsőfokú jelzők használatával az MCW megsértette a versenytörvény említett tilalmát. G. P.