Mindkét légitársaság flottájának gerincét az Airbus A320-család alkotja, az Israirnél klasszikus A320-asok, az Arkiánál A321LR-ek repülnek, ez pedig jó alap az egyesített üzemeléshez - olvasható a portálon.
Az Arkiát irányító Nakash fivérek szerint ez "történelmi lehetőség" az izraeli légiközlekedési szektor erősítésére, és az újonnan létrejövő cég is sokkal hatékonyabb lehetne egységes flottával, az egyesülésből fakadóan az üzemeltetési költségek drasztikus csökkenésével.
Arra már korábban is utaltak magas rangú izraeli kormányzati tisztviselők, hogy a piacon változások lesznek, cégek egyesülése válhat szükségessé a nemzetközi konkurencia erősödésével, ami az arab államokkal való viszony normalizálásának és az EU-val kötött Nyitott Égbolt-egyezménynek is köszönhető.
az Israirre több komoly érdeklődő is akadt, akik közül Amnon Sela, a Amnon Mesilot közlekedési vállalat igazgatója 24 millió dolláros, a BGI Investments pedig egy 20 millió dolláros ajánlatot tett, és az elsősorban üzemanyagban érdekelt Dor Alon Energy is érdeklődik.
Legolvasottabb
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Durva üzenet a mosógépen, visszavitték az utcán hagyott meglepetést
Ezután senkinek sem lesz kedve pénzt dobálni a Trevi-kútba
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Eltűnik egy fontos jelzés a szupermarketekből, nem árt résen lenni
Nem a cuki pandákról szól? Kína Washingtont kóstolgatja Japánon keresztül
Betelt a pohár Pintér Sándornál: elvehetik az oltástagadó szülők gyerekeit?!
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre