A jelentés szerint 1000 liter kerozinra 330 eurónyi adót vetnének ki - ez az uniós minimumösszeg az üzemanyagok jövedéki adójánál - ami aztán 10 százalékos jegyáremelkedést és 11 százalékos utazószám-csökkenést, és ami ennél is jelentősebb: 11 százalékos szén-dioxid csökkenést eredményezne - olvasható a portálon.
A jelentés eközben nem titkolja el, hogy az adó bevezetése negatívan érintené a légiközlekedésben dolgozókat - számításaik szerint 11 százalékkal kevesebb munkavállalóra lenne szükség - de ez a teljes foglalkoztatottságra és a GDP-re gyakorolt hatás mellett "elhanyagolható" veszteség.
A légiközlekedést már most is többfajta adóval sújtják, ilyen a légi utasokra kivetett adó és a belföldi járatok után fizetett áfa, melynek összege átlagosan 11 és 4 euró között változik.
Az unióban a kereskedelmi járatok üzemanyaga adómentes, bár a tagállamoknak 2003 óta joga van belföldi járataikra adót kivetni - ezt azonban eddig még egyetlen uniós tagállam sem lépte meg.
A bizottság szóvivője megerősítette az Euronews számára, hogy a tanulmányt ők rendelték meg, és hogy "hamarosan készen áll majd a publikálásra".
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Az idősek nem kérnek a nyugdíjadóból, de az árrésstopnak örülnek
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Durva számokat közölt a Wolt – akadt, aki félszáz pizzát és spagettit rendelt
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Bekebelezték a Financial Times-listás tanácsadócéget