Az MV Wakashio július 25-én feneklett meg, és most már több tonnányi dízel és olaj ömlik belőle az óceánba - írja a The Guardian nyomán a 24.hu.
A mauritiusi természetvédelmi alap ügyvezető igazgatója, Deborah de Chazal közölte, a japán hajó négyezer tonna üzemanyagot szállított. Az ügyvezető szerint merülőfalakat helyeztek el a hajó és más kulcsfontosságú helyek, így a Kék-öböl tengeri park körül, hogy felfogják a szennyeződést. Külföldről is érkezik felszerelés és segítség, mivel Mauritiuson nincsenek meg a megfelelő eszközök az olajszennyezés kezelésére.
A Nagashiki Shipping tulajdonában lévő hajó Brazíliából tartott Szingapúrba, a történtek okát még vizsgálják. A teherhajó 20 fős legénysége sértetlenül átvészelte a balesetet, és most karanténban van az Afrika keleti partjai mellett fekvő szigeten a koronavírus-járvány miatt.
A miniszterelnök a franciák segítségét kéri abban, hogy védekezni tudjon a katasztrófa hatásai ellen. Arra hivatkoznak, hogy Mauritius mintegy 1,3 millió lakosát már így is nagyon keményen sújtotta a koronavírus-járvány, hiszen rengetegen a turizmusból élnek a szigeten.
A miniszterelnök szerint a rossz időjárás is hátráltatja a munkánkat. Hatóságok jelenleg is vizsgálják, ki a hibás a katasztrófáért.
Legolvasottabb
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Újraírták a magyar rákstatisztikát, de még mindig szörnyen rosszak az adatok
Látványos fotók: így áll most az M1-es autópálya újjáépítése
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van