A pénzügyi kultúra jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt húsz évben Magyarországon. A folyószámla, a bankkártya, a befektetési jegy, de még a mobil- és internetes bankolás is a hétköznapok részévé vált. Az ügyfelekért folyó növekvő piaci versenyben az egyre szélesebb banki termékpalettán számos általános és specifikus ajánlat található, ami természetesen jó dolog, ugyanakkor azt is jelenti, hogy egyre nehezebb eligazodni a pénzintézetek által kínált változatos termékek és ajánlatok között. Az ügyfeleknek ilyen szempontból az egyik legnehezebb a számlavezetési szolgáltatások összehasonlítása, hiszen annyi díj és költség rakódhat magára az alapdíjra, hogy igen nehéz kiigazodni közöttük. Az olcsó számlavezetési csomagok gyakran magas tranzakciós díjakkal párosulnak, amelyekkel sokszor csak a számlanyitást követően szembesülhetünk. A Millward Brown egy hazai kutatásának eredményei szerint az ügyfelek kétharmada úgy gondolja, hogy a számlavezetés díja önmagában nem tartalmazza számos alapszintű szolgáltatás költségét, és több mint 30 százalékuk egyértelműen magasnak találja az általa igénybe vett folyószámla-vezetés díját. Egy másik banki kategóriafelmérés pedig azt mutatja, hogy egy ténylegesen vonzó ajánlat érdekében az ügyfelek több mint a fele hajlandónak mutatkozik folyószámla-szolgáltatását részben vagy egészben egy másik bankhoz átvinni. A banki kínálatban számos ajánlat található, egy átlagos felhasználónak éves szinten akár 50 ezer forint többletköltséget is jelenthet, ha nem megfelelően választ bankot. Persze kérdéses, mit is nevezünk átlagos használatnak. Az AC Nielsen Piackutató felmérése szerint általában havi négy alkalommal veszünk fel készpénzt atm-ből, utalunk telefonon vagy elektronikusan indítva, és természetesen csoportos beszedési megbízást is adunk a folyószámlához. A legolcsóbb megoldás a Citibank által kínált 0 Ft-os csomag, amely lehetővé teszi, hogy az összes belföldi forinttranzakciót díjmentesen intézzék. Természetesen bizonyos feltételeknek meg kell felelni ahhoz, hogy valóban nulla forint legyen az összköltség, így feltétel, hogy havonta egyszer egy összegben legalább 150 ezer forint - bármilyen jogcímen, tehát nem csak fizetési - utalás érkezzen a bankszámlára vagy a Citibanknál lévő havi átlagegyenleg összege érje el a 3 millió forintot. Ezek hiányában az adott hónapban 3500 forintos ügyfélkapcsolati díjat számít fel a Citibank, azonban az ügyfelek az ingyenes tranzakciókat ekkor is igénybe vehetik. A Citibank 0 Ft-os számlacsomagot választó ügyfelek ingyenes MasterCard vagy Maestro betéti kártyát kapnak, és a tranzakciókról az sms-visszaigazolás is díjmentes az első évben, emellett ingyen vehetnek fel készpénzt bármelyik hazai atm-ből, illetve a Citibank-fiókokban és korlátlanul végezhetnek forintátutalásokat Magyarországon belül. Továbbá a csoportos beszedési megbízások, a rendszeres, illetve tartós forintátutalások megadása és teljesítése, valamint a betétlekötéshez kapcsolódó banki műveletek is korlátlan számban díjmentesek. Munkabér-átutalás esetén természetesen díjmentesen rendelkezésre álló folyószámla-hitelkeretet is biztosít a bank.