A piackutató cég csütörtöki tájékoztatása szerint a boltok bevétele 16 százalékkal volt több tavaly november-decemberben, mint az előző év azonos időszakában, az eladott mennyiség nem változott.
Hagyományosan slágertermék a csokoládé Mikulás figura, amelyből tavaly közel 8,5 millió darabot adtak el, 5 százalékkal többet, mint tavalyelőtt. Értékben ez több mint 1,9 milliárd forintot jelentett, ami 15 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Az ünnepi édességpiacból értékben 62 százalékkal részesedett a csokoládé Mikulás figura.
A második legnépszerűbb kategória a hagyományos ajándékcsomag, bár a tavalyi, érték szempontjából 11 százalékos piacrész a tavalyelőtti ünnepi időszakhoz képest 1 százalékponttal kisebb. Népszerűbb lett viszont az adventi kalendárium, amelynek piacrésze értékben 7 százalékról 10-re emelkedett.
A Nielsen szerint egyre inkább magas minőségű termékeket keresnek a fogyasztók. Ezt támasztja alá, hogy az ünnepi édességek forgalma értékben jóval nagyobb mértékben bővült, mint mennyiség szempontjából, mivel változatlanul 650 tonna ünnepi édességet adtak el a boltok. Szintén a prémium termékek térnyerését mutatja, hogy az előző évekhez hasonlóan 2014-ben tovább erősödött a valódi csokoládéból készült figurák forgalma a nugáthoz képest.
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"