A belvárosi mélyvezetésű állomások akadálymentesítése jelentette a metrófelújítás legnagyobb kihívását. A ferdepályás felvonók – a BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatóság javaslatai alapján – hat állomáson biztosítják majd az egyenlő esélyű hozzáférést - közölte a BKV.
A világszerte egyre gyakrabban alkalmazott eszközt Magyarországon elsőként a 3-as metró utasai használhatják majd. A három belvárosi állomáson már beépítették a szerkezeteket.
Kapcsolódó
Mivel az érintett szakaszokon a metróvonal az autóút alatt halad, ezért ezeken az állomásokon függőleges felvonókat nem lehetett beépíteni. Azok helyett ferdepályás lifteket kellett kivitelezni, amelyek a mozgólépcső lejtaknában haladnak, közvetlenül a mozgólépcső mellett - mondta az MTI szerint Kurucz Zoltán, a ferdepályás liftek tervezője a BKV videójában.
A liftbe egyszerre nyolc ember, vagy egy kerekesszékes és kísérője fér el. A felvonó a mozgólépcsővel azonos sebességgel mozog majd.
A ferdepályás lift működése "szinte 100 százalékban megegyezik" a budavári siklóéval.
Ferdepályás felvonók metróban csak Stockholmban és New Yorkban vannak. A budapesti építésben svéd, görög és francia szakemberek is részt vesznek.
A magyarepitok.hu 2021 decemberében írt arról, hogy a másik három állomás a Ferenciek tere, az Arany János utca és a Nyugati pályaudvar megálló lesz.
Legolvasottabb
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud
Itt a fordulat az ATM-eknél: duplájára nő az ingyenes készpénzfelvétel
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni
Krízisben a kutatók: rosszabb a helyzet, mint gondolták
21 Kutatóközpont: a Tisza győzne, ha most vasárnap lennének a választások
Lejtmenetben a forint, így nyitotta a napot