A belvárosi mélyvezetésű állomások akadálymentesítése jelentette a metrófelújítás legnagyobb kihívását. A ferdepályás felvonók – a BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatóság javaslatai alapján – hat állomáson biztosítják majd az egyenlő esélyű hozzáférést - közölte a BKV.
A világszerte egyre gyakrabban alkalmazott eszközt Magyarországon elsőként a 3-as metró utasai használhatják majd. A három belvárosi állomáson már beépítették a szerkezeteket.
Kapcsolódó
Mivel az érintett szakaszokon a metróvonal az autóút alatt halad, ezért ezeken az állomásokon függőleges felvonókat nem lehetett beépíteni. Azok helyett ferdepályás lifteket kellett kivitelezni, amelyek a mozgólépcső lejtaknában haladnak, közvetlenül a mozgólépcső mellett - mondta az MTI szerint Kurucz Zoltán, a ferdepályás liftek tervezője a BKV videójában.
A liftbe egyszerre nyolc ember, vagy egy kerekesszékes és kísérője fér el. A felvonó a mozgólépcsővel azonos sebességgel mozog majd.
A ferdepályás lift működése "szinte 100 százalékban megegyezik" a budavári siklóéval.
Ferdepályás felvonók metróban csak Stockholmban és New Yorkban vannak. A budapesti építésben svéd, görög és francia szakemberek is részt vesznek.
A magyarepitok.hu 2021 decemberében írt arról, hogy a másik három állomás a Ferenciek tere, az Arany János utca és a Nyugati pályaudvar megálló lesz.
Legolvasottabb
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Rendkívüli bejelentés: Leó pápa a Vatikánba hívatta a bíborosokat
Szilveszteri Szuperlottó: 7 milliárdért megy a játék a következő 11 napban
Elfogyott a türelem: Karácsony hangosbemondókon üzen a kormánynak
Durva üzenet a mosógépen, visszavitték az utcán hagyott meglepetést
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Eltűnik egy fontos jelzés a szupermarketekből, nem árt résen lenni
Trump bizalmasa alkoholista személyiségnek tartja a főnökét, az elnök elismeri