Kovács Imre elmondta: az idén pozíciói megerősítésén dolgozik a hazai vasúti áruszállítás 75-80 százalékát ellenőrző zrt., miután tavaly nagyjából hozta a tervezett eredményeket és túljutott a többéves reorganizáción.
Hozzátette, tavaly az osztrák anyavállalat tevékenységét, a főként nemzetközi irányvonatokat közlekedtető regionális leányvállalatán, a Rail Cargo Carrier-en (RCC) keresztül kiterjesztették Délkelet-Európára. A magyar szakemberek által Budapestről irányított RCC-nek már van romániai, bulgáriai és szlovákiai érdekeltsége, a horvátországi most várja az ottani vasútvállalati engedélyt.
Az igazgatóság elnöke úgy vélte: ezeket az eredményeket ismerte el a tulajdonos azzal, hogy a leányvállalat központja Budapesten van. Hozzátette: hamarosan ide kerül a ma még ausztriai ellenőrzésű szlovéniai irányvonat-leányvállalat, két éven belül pedig innen irányítják a Rail Cargo Group teljes Ausztrián és Magyarországon kívüli irányvonat-szolgáltatását.
Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Suttyomban halmozódik fel az olaj, Oroszország lehet a nagy vesztese
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Árgombtekergetés a rezsicsökkentés? Nem várt helyről kapott kemény kritikát a jelenlegi rendszer
Putyin bekeményít: külföldről alig lehet majd feltárcsázni Oroszországot
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Ma lezárulhat a Lázár–Strabag összecsapás? A minisztérium ellenőrzi az M30-ast