Új médiatörvényt terveznek életbe léptetni Ausztráliában, ezt azonban nagyon nem támogatja a Facebook - kezdi cikkét a hvg.hu a helyzetről. A Guardian alapján arról írnak, hogy a szabályozás azt célozza, hogy a helyi sajtótermékek több hirdetési bevételhez jussanak, s a reklámpiacot most uraló Facebookot és a Google-t is fizetésre kötelezze. A lényeg az, hogy mivel nem ők állítják elő a tartalmakat, amelyekből bevételük van, valamennyit visszautaltatnának a két techóriás által a szerkesztőségeknek.
A Facebooknak azonban a kezdetektől fogva nem tetszik a terv, az ausztrál piacért felelős igazgató, Will Easton pedig kijelentette: ha a javaslat törvényi erőre emelkedik, "Ausztrália egyetlen internetezője sem oszthat meg híreket a Facebookon és az Instagramon."
Kapcsolódó
Az ország fogyasztóvédelmi bizottsága szerint a Facebook félreérti a helyzetet, a törvénynek ugyanis nem a Facebook adóztatása a célja, hanem a helyi média támogatása. A közösségi oldal azért aggódhat, hogy más országok is hasonló szabályozást vezetnek majd be.
Legolvasottabb
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Káoszba fullad az Eurovíziós Dalfesztivál, ebből nagyon nehéz lesz felállni
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet
Megvan a dátum: ekkor utalhatják a 13. és 14. havi nyugdíjat
Óriási fordulat a Liszt Ferenc reptéren: két szolgáltató csap le a taxis jogokra
Rekordszintű támogatás: jöhet az alkoholzár