Tavaly az uniós piacokon összesen 1,3 millió új kisteherautó került az utakra, ami 17 százalékos csökkenést jelent éves szinten, a hanyatlás pedig a koronavírus-járvány negatív hatásaival magyarázható az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) összeállítása szerint.
Ahogy a teherautóknál, így a furgonoknál is egyelőre a dízelmotoros verziók uralják a piacot, ezek adták a teljes piac 92,4 százalékát. A benzinesek mindössze 3 százalékot mondhattak magukénak.
A villanymotoros furgonok és a hibridek részesedése 2, illetve 0,9 százalékot tett ki. Bár a növekedés mértéke jelentős a 2019-ben mért 1,3 százalékhoz és 0,3 százalékhoz képest, ezek meghajtások még marginálisak az új furgonok piacán.
Legolvasottabb
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Riasztották a járványügyet: visszatért a rettegett kórság a középkorból a magyarlakta városba
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Kitört a botrány: korlátozza a „túl sok bukást” a Semmelweis Egyetem
Már jelszó sem kell, hogy ellopják a fiókunkat
Berágtak a németek, bekérették az orosz nagykövetet
Érdemes újratervezni a megtakarításokat: 28 százalék adókedvezmény vágható zsebre