Tavaly az uniós piacokon összesen 1,3 millió új kisteherautó került az utakra, ami 17 százalékos csökkenést jelent éves szinten, a hanyatlás pedig a koronavírus-járvány negatív hatásaival magyarázható az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) összeállítása szerint.
Ahogy a teherautóknál, így a furgonoknál is egyelőre a dízelmotoros verziók uralják a piacot, ezek adták a teljes piac 92,4 százalékát. A benzinesek mindössze 3 százalékot mondhattak magukénak.
A villanymotoros furgonok és a hibridek részesedése 2, illetve 0,9 százalékot tett ki. Bár a növekedés mértéke jelentős a 2019-ben mért 1,3 százalékhoz és 0,3 százalékhoz képest, ezek meghajtások még marginálisak az új furgonok piacán.
Legolvasottabb
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Putyin: Európa fejébe ültetik a háborús pánikot
Filléres karácsonyi vásárral készül az Aldi