A Hajógyári-sziget fejlesztésre kijelölt részét 2006-ban adta el az állam, a tulajdonos izraeli befektetők kaszinókat és hoteleket építettek volna egy Álomsziget névre keresztelt beruházás keretében. majd 2013-ban visszavásárolta az állam a terület és Lázár Jánost bízták meg egy új fejlesztési terv elkészítésével. Az akkori miniszterelnökségi államtitkár a feladatot továbbadta a Magyar Kajak-Kenu Szövetségnek, amely egy várostervező cégnek adta át a munkát - írta a lap.
A Népszabadság értesülései szerint L. Simon Lászlót bízták meg a feladattal, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára pedig a Forster Örökségvédelmi Központot is bevonta a tervezésbe. A kormány a Városligettel együtt állítólag a Hajógyári-sziget fejlesztését is elvégezné a 2018-as országgyűlési választásokig.
A hvg.hu számolt be arról, hogy a JövőSziget című 26 oldalas koncepció szerint sport- és rekreációs központot építettek volna a Hajógyári-sziget déli csücskére. A területen kajak-kenu sprintpálya, vízi színpad, gyalogoshíd, múzeumok, éttermek és irodák kaptak volna helyet. Ebből a tervezetből azonban teljesen kimaradt a sziget 108 hektáros, északi része, mely a legnépszerűbb a budapestiek körében.
Legolvasottabb
Aranyvasárnapi sokk az utakon: brutális forgalom bénítja a legfontosabb autópályákat
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Kiderült, hol lehet idén fehér a karácsony Magyarországon: ennek sokan örülhetnek
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Hideg zuhany az ünnepekre: oda a jólét, a „perverz” megszorításokat pedig mind elszenvedjük
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
Ha ilyen teát vett, azonnal vigye vissza: veszélyes anyag került bele
Bosszantó: ezért fizet többet a fűtésért, miközben nem is melegszik fel a lakás
Mínuszban az alkoholbiznisz: háromszor többe kerül, mint amennyit az állam keres rajta