A nyílt és titkos eljárást a Főmterv Zrt.-Uvaterv Zrt. Konzorcium indította 2014. november 19-én, a pályaterveket 2015. január 20-áig lehetett benyújtani. A megadott határidőre 4 pályamű érkezett, mindegyikük eleget tett az előírt szabályossági követelményeknek, ezért kivétel nélkül érvényesek és elbírálhatók voltak.
Az építészeti koncepcióknak tartalmazniuk kellett az M3-as metró egyes állomásainak rekonstrukciós terveit, a vonal esetleges északi meghosszabbításához az új felszíni állomások típusépületét, valamint a meglévő lépcsők lefedését. A pályázatok elbírálásakor az értékelés az alábbi szempontok szerint történt:
• az M3-as metróállomások rekonstrukciójának építészeti minősége (funkcionalitás, városképi illeszkedés, gyalogosközlekedési útvonalak összhangja)
• megvalósíthatósági szempontok (műszaki adottságok, építési technológia)
• gazdasági szempontok (költségtakarékosság, időtálló megoldások, üzemeltetési költségek)
• környezettudatossági szempontok
• a tervek áttekinthetősége, érthetősége.

A bírálóbizottság előnyként értékelte az állomások közötti egységes formanyelvre való törekvést, amely az építészeti összhangon túl a berendezési tárgyak és az utastájékoztatás lényeges elemeire is kiterjedt. Prioritást kaptak azok a pályamunkák is, amelyeknél a meglévő felszín feletti épületek mérete - tekintettel az amúgy is sűrű beépítésre - jelentősen nem növekedett - olvasható az Budapesti Közlekedési központ közleményében.

A nyertes pályázat
A fenti szempontok figyelembevételével a bírálóbizottság értékelése alapján az Építész Stúdió Kft. pályaműve az, amelyik főbb elhatározásaiban, részletmegoldásaiban magas színvonalon teljesítette az elvárásokat, és megfelelő kiinduló alapot jelenthet a továbbtervezéshez.

A nyertes pályázó az Arany János utcai és a Pöttyös utcai állomás terveivel bebizonyította, hogy a meglévő épületek átalakíthatók úgy, hogy funkcionálisan és építészetileg is korszerűvé váljanak, sőt a meglévő épület továbbgondolásával a Klinikák állomáson is nagyvonalú építészeti megoldást javasolt. Magas színvonalú javaslatot készített a IV. kerületi Óceánárok utcai leendő állomás megépítésére is, amely az M3-as metró vonalának északi meghosszabbításával az új felszíni megállóhelyek típusépülete lesz. A leendő állomás stílusában a természetes fény és a légies kialakítás dominál.

Ezek alapján a bírálóbizottság a nyertes tervezőt a pályázatot követő hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárásban ajánlattételi felhívásra javasolja. Az így kiválasztott tervező feladata lesz az M3-as metróvonal egyes állomásai felújításának engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése, valamint az engedélyezés lefolytatása. Erre várhatóan 2015 végén, 2016 elején kerülhet sor.

Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Drágulás és szigor: most vegyen klímát, mielőtt az új rendelet lecsap
Zelenszkij döntött: kárpátaljai magyar katona vezényli az ukrán drónokat

Elavult orvosi berendezések gyilkolják halomra a betegeket

Mi történik? Mától nem jön az orosz gáz Magyarországra

A betegek járnak majd a legrosszabbul: kiakadtak az egészségügyi dolgozók

Újabb összeomlás a MÁV-nál, ezúttal Székesfehérvárnál reccsent meg a közlekedés

Nyugdíjasok, figyelem: így befolyásolja a gyes, a gyed és a segély az öregségi ellátást

Vannak megtakarításai? Itt az ideje újratervezni
Tíz áldozata van az osztrák iskolai lövöldözésnek
