A kátyúkárok kétharmadát az első negyedévben jelentik a gépjármű-tulajdonosok - írta Azénpénzem.hu a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének figyelemfelhívása alapján. Nagy részük defekt, az ilyen esetek egy részében a felnit is javítani kell. Emellett gyakran előfordul, hogy a futómű is sérül, sőt, szélsőséges esetben személyi sérülés is bekövetkezhet.
Kátyúbiztosítás híján a kártérítés az érintett útszakasz kezelőjétől kérhető. Ez lakott területen belül az illetékes önkormányzat, kivéve Budapest fő- és tömegközlekedési útvonalait, ahol a Budapest Közút Zrt. az útkezelő. A lakott területen kívüli utak a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kezelésében állnak.
Kapcsolódó
Tekintettel arra, hogy az útkezelők a tapasztalatok szerint csak májusra tudnak végezni a téli időszakban keletkezett kátyúk kijavításával, az úthibák még legalább 3-4 hónapig komoly kockázatot jelentenek minden autós számára.
A veszélyes úthibák okozta káresemények miatti kártérítési igényeknek csupán továbbra is mintegy felét fogadják el az illetékes útkezelők. Legtöbbször a nem megfelelően dokumentált kártérítési igényeket utasítják el, de esélytelenül próbálkoznak azok is, akik úthibára figyelmeztető jelzőtáblával ellátott útszakaszon szenvednek ilyen balesetet.
Legolvasottabb

Zelenszkij sem takargathatja tovább, zsákutcában az ukrán hadsereg

Krízis az egészségügyben: kritikusan sok az elégedetlenek aránya

Már látni, mit hoz magával a magyar-amerikai adóegyezmény megszűnése

Szlovákia is bukhatja az uniós pénzeket Fico miatt

Itt a fordulat a fejekben, amire a forint is várt
