Az alapító tulajdonos és fia egy évvel ezelőtti tragikus balesete óta miként változott a G'Roby vezetési struktúrája?

− A cég 1992-es alakulásakor a működés még teljesen az alapító ügyvezető, Gárdonyi Róbert személye köré épült, minden döntést ő hozott meg egy személyben. Ahogy cégcsoporttá fejlődött a vállalkozás, úgy vált szükségessé az irányítás átalakítása. Mivel idővel biztosítani akarta a saját szabadságát, ugyanakkor a biztonságos működésre is ügyelt, 2001-ben egy igazgatói struktúrát hozott létre.

Így 2010 novembere előtt a G'Roby-csoportot öttagú igazgatóság irányította, amelyben az alapító az általános ügyvezetői feladatkört látta el, a négy kulcsfontosságú területnek pedig önálló igazgatója volt: Szabó Enikő beszerzési, Botkó Attila értékesítési, Nagy Sándor informatikai igazgató − ő egyben az online shop ügyvezetője is − mellett jómagam a gazdasági igazgatói pozíciót töltöttem be. Mindannyian önálló döntési jogkörrel rendelkeztünk a saját területünkön. Mivel a szervezeti struktúra az alapító nélkül is biztosította a zavartalan működést, a tragédia után sem állt fenn az a veszély, hogy a cég összeomlik. Ma a vállalkozást a négytagúra csökkent igazgatóság vezeti, amelyben a gazdasági terület vezetése mellett a Gárdonyi Róbert által végzett általános ügyvezetői feladatokat is én látom el. A legfontosabb változás talán az, hogy gyakrabban tartunk igazgatói értekezleteket, és a fontos stratégiai döntéseket közösen hozzuk meg.

− Miként sikerül több szakembernek együtt és egymásért dolgozni?

− Egy vállalkozás sikere nagyrészt az ott dolgozó embereken múlik: nemcsak a szakmai hozzáértésre gondolok, hanem az emberi tulajdonságokra is. Ha pedig a pozitív szemléletű emberek csoportja alkot egy szervezetet, akkor a siker nem maradhat el. Csapatunk magja már több mint 10 éve dolgozik együtt és ennyi idő alatt a munkakapcsolat mellett a baráti is kialakult.

− A társaság miként élte meg és dolgozta fel az alapító hirtelen halálát?

− A hír sokkoló és felfoghatatlan volt mindannyiunk számára, különösen nekem, hiszen nemcsak a G'Roby irányításában voltunk társak, hanem a magánéletben is. Két lehetőség járt a fejemben: vagy belehalok én is, vagy azonnal felállok. A másodikat választottam, hiszen otthon Robi velünk élő 18 éves lánya és az akkor éppen 18 hónapos közös kisfiunk várt rám. A cég további sorsa nem volt kérdéses, mivel az öröklést és a cég irányításának rendjét korábban megbeszéltük, így egyértelmű volt, hogy visszük tovább a céget a régi szellemben. A nehéz időkben sok szeretetet és támogatást kaptam a munkatársaimtól, amiért a mai napig nagyon hálás vagyok nekik.

− A G'Roby tisztán magyar tulajdonú, kis üzletláncként milyen stratégiával képes felvenni a versenyt a nemzetközi láncokkal szemben?

− Nem rendelkezünk nagy parkolókkal, hatalmas alapterületű üzletekkel, a sokszor irreális árversenybe sem tudtunk beszállni, ezért a napi bevásárlások magas színvonalú kiszolgálására helyeztük a hangsúlyt. Öt üzletünket ezért nyitottuk Budapest belső kerületeiben. Felismerve, hogy a láncba szervezett kis üzleteknek van jövője, a G'Roby-üzlethálózat 2002-ben, önállóságának, arculatának, üzletpolitikájának megőrzése mellett, a Reál-csoport tagja lett, kihasználva a nagy hálózat nyújtotta beszerzési előnyöket.

− Az online élelmiszer-kereskedelemmel már 11 éve elindultak. Miként tud egymás mellett élni az online és az offline üzleti stratégia?

− Az online a cégnek jó, mert nő a forgalom és a kiszállítás révén olyan vásárlóközönséget is elérünk, amelyet üzleteinkkel nem tudnánk. A vásárlók számára pedig olyan alternatívát biztosítunk, amely a márkahűséget is erősítheti. A neten vásárlók kicsit több mint fele céges ügyfél, akik az üdítőitalokat, kávét, édességeket és az idei évtől irodaszereket szállíttatják házhoz, magas, 30-40 ezer forintos átlagértékkel. A forgalmunk többi részét a lakossági megrendelések hozzák, ahol − 70 százalékuk hölgy vásárló − a fárasztó hétvégi hipermarketbe járást, cipekedést, sorban állást váltják ki a házhoz szállítással.

− A tragédia óta mennyiben változott a vezetõi szemléletmódja?

− Olyan munkatársakat kedvelek és keresek, akik megbízhatóak, akikre hosszú távon alapozni lehet, képesek a csapatjátékra, kezdeményezőek, segítőkészek egymással és kinyilvánítják a véleményüket. Kezdetben a legnagyobb hibám az volt, hogy a rám ruházott felelősség súlya alatt, mindent a saját irányításom alatt akartam tartani. Azóta megtanultam, hogy megbízhatom a munkatársaim munkájában, és sokkal gördülékenyebb az ügymenet, ha nem tartom állandó ellenőrzés alatt minden egyes döntésüket.