A gond az, hogy a Tesla járművek nagyon nagy mennyiségű adatot naplóznak, és bár ezt újra és újra felülírják, a flash memória végül elhasználódik. Eleinte ráadásul a Tesla firmware sem volt olyan nagy, volt szabad tárhely, de az újabb funkciók érkezésével a firmware is nagyobb lett, szabad hely nem maradt. Vagyis a szektorokra rengeteg adatot ír rövid idő alatt a rendszer, és tovább gyorsítja a chipek elöregedését - olvasható a portálon.
A most érintett MCUv1 blokkokat 2018-ig használta a Tesla a Model S és Model X autókban, majd végül a strapabíróbb MCUv2-re váltotta. A Tesla jelenleg nem tud mást tenni, az egész modult cseréli. Ha lejárt a garancia, ez 1800-3000 dollárba kerül Amerikában.
A portál szerint bár az elektromos autókat egyszerűbbnek tartják, mint a hagyomásnyos hajtásúakat, mert kevesebb benne a mozgó alkatrész. Az idő múlásával azonban új problémákkal kell megbarátkozni.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Ebbe a hírbe beleremeg a Karmelita: innentől sima lesz a 2026-os választás?!

„Dögöljenek éhen, ha ilyen hülyék, alig várom a rendszerváltást" – így állt le Budapest

Kitört a pánik az oroszoknál - az ország egyik fő vasúti ütőerét robbantották a levegőbe

Csak egy napig figyelték a kamerák a kórházi dolgozókat

Nem vicc: totális káosz az autópályákon, szinte vesztegzár alá került a főváros

Amíg mi stabilak maradtunk, az osztrákok lejjebb csúsztak

Zuhanórepülés: percek alatt veszítette el értéke negyedét a Wizz Air

Elképesztő: az ezüst lett az új arany

Van lejjebb? Ellopták a mentőszolgálat méregdrága életmentő felszerelését
