A BMW 5-ös sorozata bizonyulta  legkelendőbb járműnek az idei év első négy hónapjában, az E-szegmensbe (nagy prémium szedánok és kombik) tartozó modellek között Európában:

  • összesen 20 402 darabot adtak el a BMW előbbi típusábó a 2025. január és április közötti időszakban.
  • A második helyen a Mercedes E-osztály, a harmadikon pedig az Audi A6 és S6 végzett 15 811, illetve 13 774 eladással. 
  • A negyedik egy elektromos modell lett: a BMW i5-ből 8 843 fogyott. a vizsgált időszakban. 

Az élmezőny modelljei mind egyértelmű növekedést tudnak felmutatni 2024 azonos időszakához képest. A BMW esetében volt a legjelentősebb a gyarapodás: az 5-ös sorozat 56 százalékkal, az i5 pedig 55 százalékkal fogyott jobban, mint tavaly – írja a Totalcar.  

Németországban a legnagyobb a növekedés 

Az üzemanyag szerinti megoszlás alapján éves bázison a dízelek eladásai 21 százalékkal, a plug-in hibrideké pedig 41 százalékkal emelkedett, de a legnagyobb robbanást a villanyautóknál mérték. Itt az eladások csaknem megduplázódtak, mindazonáltal a tisztán benzines- és hibrid autóknál csökkentek a számok.  A piaci részesedést tekintve a dízelek és a plug-in hibridek 30-30 százalékkal foglalják el a dobogó legfelső fokát, de a jelentős erősödés után a villanyautók kezdenek felzárkózni: a hátrányuk csak 3 százalék.

Földrajzi eloszlás tekintetében egy ország magasan kiemelkedik a mezőnyből: Németország önmagában a szegmens eladásainak 46 százalékáért felelős.

Bőven maga mögött hagyva a dobogó másik két helyezettjét, az Egyesült Királyságot (9,2 százalék) és Svédországot (6,9 százalék).

Milliárdos veszteséget vállal a kormány, hogy mentse a gazdaságot

Kampányígéreteihez híven mélyen zsebbe nyúl az új német kormány annak érdekében, hogy már az idén jelentős fordulatot alapozzon meg a recessziótól szenvedő, fő uniós gazdaságban, ahol a versenyképesség növelését célzó intézkedések a magyar teljesítményt is ígéretes irányba terelhetik. Bővebben >>>