Évről évre nő a nagy nemzetközi webáruházak Magyarországról érkező rendeléseinek volumene - közölte Pintér Róbert, az eNET kutatásvezetője a Magyar Nemzettel.
A lap csütörtöki száma szerint az internetkutató és tanácsadó cég minden évben vizsgálja a vásárlási szokások alakulását, s ebből jól látszik a külföldi növekedés - szemlézte a cikket az MTI.
A 2015. májusi felmérésben még csak 37 százalék volt a külföldről vásárlók aránya a felnőtt internetezők körében, ami mintegy 1,5 millió ember. Egy évvel később, 2016-ban ugyanez már elérte a 42 százalékot (1,7 millió vevő), s tavaly folytatódott az emelkedés: a 2017. májusi adatokból már az derült ki, hogy az internetes vásárlóknak majdnem a fele, 48 százaléka nemcsak belföldön vásárol.
Újabb számok még nem állnak rendelkezésre, de Pintér Róbert szerint az idén már az internetezők többsége rendelhet külföldről.
Az eNET 2001 óta kíséri figyelemmel a magyarországi e-kereskedelmet, s bár pontos számok a külföldi vásárlások értékére a cégnél sem ismertek, a kutatás-vezető egyetért azzal, hogy évi 100 milliárd forintot költhetnek a magyarok külföldi e-boltokban, ami még jócskán elmarad a magyar online kiskereskedelmi piac 400 milliárdos éves bevételétől.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Összeomlás szélén egy kulcságazat: 63 ezer munkahely forog kockán
Csalókat csalt csapdába a nyugdíjas férfi
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Tabudöntés jöhet az EU-ban: megszavazhatják az orosz vagyon felhasználását
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
