A márka globálisan 246 500 autót értékesített az idén az első hat hónapban. A június is erős hónap volt: 45 200 eladott autóval 12,6 százalékos volt a növekedés - tájékoztatta a márka magyarországi importőre az MTI-t.
A Seat marketingért és értékesítésért felelős alelnöke, Wayne Griffith a kiemelkedő adatokat a cég eddigi legnagyobb termékoffenzívájával magyarázta, amelynek egyik fő eleme, hogy a tavaly bevezetett Ateca modellel az Európában dinamikusan fejlődő SUV szegmensből hasított ki részesedést a márka. A modellmegújulás folytatódik egy új kompakt crossoverrel, az Aronával, majd 2018-ban egy harmadik SUV-val, valamint az új Ibizával.
A márka legfőbb piaca Spanyolország, de jól szerepel Németországban és az Egyesült Királyságban is.
A Carinfo adatai szerint a Seat Magyarországon 671 autót adott el az idén az első fél évben, ezzel részesedése 1,2 százalékos jelenleg az új személyautók piacán. A bővülés ugyanakkor erőteljes: több mint 100 százalékos volt a tavalyi év hasonló időszakához képest.
A spanyolországi székhelyű multinacionális vállalat a Volkswagen-csoport tagja, teljes termelésének több mint 80 százalékát exportálja, és a világ több mint 75 országában van jelen. A márka 2016-ban összesen 410 200 gépkocsit értékesített világszerte.
A Seat-csoport három spanyolországi termelési központjában több mint 14 ezer főt foglalkoztat. Emellett gyártóhellyel rendelkezik Csehországban, Portugáliában és Szlovákiában.
Legolvasottabb
Nézőpont: Hiába a Szőlő utcai botrány, ez sem segít Magyar Péteréken
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Lezárult a vizsgálat: ezért tankoltak vizet a benzinkúton, fizetnek a károsultaknak
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Megcsúszott a forint: estére elszállt az euró árfolyama