A toulouse-i központú gyártó szerdán a honlapján tette közzé eredmény-kimutatását, e szerint az Airbus 24 százalékkal 30,8 milliárd euróra növelte árbevételét, amely elsősorban annak köszönhető, hogy sikerült növelni az A320-as család, illetve az A350-es típus gyártási rátáját. A légitársaságok ugyanis a gép vételárának nagyobb részét a gép átvételekor fizetik ki.
Bár az Airbus költségszintje 20 százalékkal 26,2 milliárd euróra emelkedett, az üzemi szintű eredmény így is az egy évvel korábbihoz képest 87 százalékkal javult, megközelítve a 2,1 milliárd eurót, amely az elemzői várakozásokat is meghaladta, a szakértők 1,7 milliárd eurós üzemi eredményre számítottak.
Kapcsolódó
Az Airbus adózott nyeresége a fél év végén 1,2 milliárd euró volt, 141 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
A kereskedelmi repülőgépeket gyártó részleg üzemi eredménye 178 százalékkal emelkedett 2018 első fél évéhez képest és 2,15 milliárd eurót tett ki, az Airbus Helicopters pedig 124 milliós nyereséggel zárt üzemi szinten, ez 9 százalékkal haladja meg a 2018 első fél évi értéket.
A január-júniusi időszakban az Airbus lemondások nélkül számolva 213 gép gyártására szerződött, 48-cal kevesebbre, mint a tavalyi első fél évben, és 389-et adott át, 86-tal többet, mint tavaly.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Havi egymillió alatt fenyeget az elszegényedés réme

Eurostat: ennyivel vesszük drágábban a gázt az oroszoktól, mint mások

Érkeznek a bizonyítványok: kiderül, milyen osztályzatokat kapott a kormány

Sok amerikai úgy tesz, mintha csak nyaralni utazna, miközben új letelepedési helyeket keres

Rohamtempóban épül a budai várnegyed: újabb gyöngyszem készül

Elítéltek Schobert Norbertet, csak most jönnek a százmilliós kártérítési perek

Megszólalt George Simion: ezt üzente győztes választási ellenfelének

Lebontaná a falakat Nagy-Britannia: visszavennének a Brexitből

Lendületben a kínai gigagyár, de szükség lesz a fülöp-szigeteki dolgozókra is
