A direkt marketing tevékenységre vonatkozó jelenlegi szabályozás már túlélhető, és remélhetően az uniós harmonizáció miatti változások sem hatnak majd negatívan - mondta Hivatal Péter, a Direkt Marketing Szövetség elnöke.

Hozzátette: tavalyelőtt a teljes hazai kommunikációs tortában 18,6 százalékra nőtt a 2008-as 16,5 százalékról a direkt marketing részesedése, így ez az iparág a piac harmadik legnagyobb szereplőjévé vált. (A Magyar Reklámszövetség által készített reklámköltés-statisztika nem méri a direkt marketinget. A szerk.) A növekedés annak volt köszönhető, hogy a bevételek a piac átlagához mérten kisebb mértékben csökkentek - derült ki a Hivatal által bemutatott adatokból. A szakember elmondta: a következő években a mobil, e-mail és az adatbázis üzletágra várhat látványos növekedés, a postai címzett és címzetlen küldemények rovására. A direkt marketing jövőjét a pontos, jó adatbázis és az e-mail kombinációja jelenti - fogalmazott az elnök.

Direkt marketing bevételek
ÉvMrd Ft
200628,7
200735,1
200839,5
200936,9