Ez az összeg immár a teljes magyar reklámtorta 15,9 százalékát jelenti, az internet az egyetlen olyan szegmense a piacnak, ahol a hirdetésre fordított összegek a válság alatt is emelkedni tudtak.

Tavaly a neten a legjobban a kereséshez kapcsolódó reklámok aránya nőt - elsősorban az úgynevezett display típusú hirdetések rovására. Ez utóbbi szegmens 14,8 milliárd forintos méretével azonban még mindig a legnagyobb, az előbbi kategória mérete azonban már a 7,5 milliárd forintot közelítette. A folyamat feltehetően a válság hatása, a hirdetők ugyanis igyekeznek a már meglévő igénnyel rendelkező fogyasztókat elkapni, cselekvésre sarkalni - derült ki az előadásból.

Az emailes hirdetések piaca nem érte el az egy milliárd forintot sem.

A reklámmegrendelések kétharmada továbbra is ügynökségen keresztül érkezik, csak egyharmad a direkt hirdetők aránya.