Az év első hat hónapjában mért közel 8 százalékos forgalom-visszaesés mögött a csökkenő vásárlási kedv áll: míg 2012. január−júniusban egy háztartás átlag 2,6 liter jégkrémet vett egy-egy alkalommal, ez idén 2,4 literre mérséklődött. A vásárlói kör sem bővült az első félévben: minden harmadik magyar háztartás vásárolt családi dobozos jégkrémet, de nem gyakrabban, mint korábban − jellemzően kéthavonta.
Egy liter dobozos jégkrémet nem egészen 600 forintért lehet beszerezni, ám nagyok a különbségek az egyes márkák között. A magasabb áron kínált gyártói márkák intenzív akciós tevékenységének köszönhetően ezeknek az átlagára némi csökkenést mutat, a kereskedelmi márkáknál viszont növekedés tapasztalható. Valószínűleg ennek is köszönhető, hogy a gyártói márkák mennyiségi forgalma kisebb mértékben csökkent, mint a saját márkás termékeké.
A GfK adataiból kiderül, hogy a diszkontok részesedése erősödött, a szupermarketek megőrizték harmadik helyüket, ám részesedésük visszaesett. A többség kedvence továbbra is a hagyományos csokoládés és a vaníliás ízesítés.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Durva számokat közölt a Wolt – akadt, aki félszáz pizzát és spagettit rendelt
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Ennyi pénz hullik a kisgyermekesek ölébe év végén
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött