Jellemzően egyetlen kereskedő sem panaszkodott arra, hogy beszállítói nem érkeztek meg időben − amiből még probléma lehet, az az árképzés. A rendszer indulása előtt a kereskedők nem számoltak semmilyen drágulással, mostanra viszont befutottak a beszállítói áremelési igények, de ez kezelhetőnek látszik. Gál Judit elmondta, elsősorban azoknál a beszállítóknál mutatkozik komolyabb áremelési igény, akik az ország távolabbi pontjairól látják el a láncot, illetve alacsony árú terméket értékesítenek. Ezeknél 1-2 százalékos árnövekedésre lehet számítani, de nem most. Gál Judit szerint legfeljebb hónapok múlva érzékelhető az árakban az e-útdíj.
Ami pedig a saját logisztikai rendszert illeti, az Auchan, miként a többi nagy lánc is, igyekszik szétporlasztani a kamionok árumixében az útdíjnövekményt. Ez azt jelenti, hogy több nagy hasznú terméket csomagolnak a teherautókba, illetve növelik a gépkocsik telítettségét. Hasonló optimalizációt hajtanak végre a nagy beszállítók is, ezért nem lesz összességében kimutatható a kiskereskedelmi piacon az e-útdíj hatása.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Jön a hétvégi fizetős parkolás

Új korszak kezdődik az OTP-nél

Jönnek az oktatással meg az egészségüggyel, pedig a lakhatás fogja felrobbantani a magyar társadalmat

Rábólintottak az egészségügyi dolgozók monitorozására

Fennakadt a füge, kiderült, hogy ez a fajta veszélyes mérget tartalmaz

Minden jel arra mutat, hogy külföldi bankokba menekítik a magyarok a devizájukat – valamit tudhatnak

Az árak nyugatiak, a bérek keletiek – gazdasági csapdában Magyarország?

Egy napra kinyitja a pénzcsapot a Mol

Bukott az érinthetetlen ingatlankirály, 60 milliárd forintot vasalna be rajta az adóhatóság
