Jellemzően egyetlen kereskedő sem panaszkodott arra, hogy beszállítói nem érkeztek meg időben − amiből még probléma lehet, az az árképzés. A rendszer indulása előtt a kereskedők nem számoltak semmilyen drágulással, mostanra viszont befutottak a beszállítói áremelési igények, de ez kezelhetőnek látszik. Gál Judit elmondta, elsősorban azoknál a beszállítóknál mutatkozik komolyabb áremelési igény, akik az ország távolabbi pontjairól látják el a láncot, illetve alacsony árú terméket értékesítenek. Ezeknél 1-2 százalékos árnövekedésre lehet számítani, de nem most. Gál Judit szerint legfeljebb hónapok múlva érzékelhető az árakban az e-útdíj.
Ami pedig a saját logisztikai rendszert illeti, az Auchan, miként a többi nagy lánc is, igyekszik szétporlasztani a kamionok árumixében az útdíjnövekményt. Ez azt jelenti, hogy több nagy hasznú terméket csomagolnak a teherautókba, illetve növelik a gépkocsik telítettségét. Hasonló optimalizációt hajtanak végre a nagy beszállítók is, ezért nem lesz összességében kimutatható a kiskereskedelmi piacon az e-útdíj hatása.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Rohamtempóban szállítják le az autókat, hogy elkerüljék a vámokat

Az osztrákok is készülhetnek a katonai szolgálatra, a németek jövőre már soroznak

Dél-koreai és török tojások millióival törnék le az árakat

Ezüst gazdaság: még alig látjuk, de elképesztő benne a potenciál

Brutális tempóban szakítják Trump aranykártyáját: kell az amerikai állampolgárság

Visszavonta Kamala Harris és Hillary Clinton biztonsági engedélyét Donald Trump

Eljött a paradicsom a lakáspiacon: a garzonok mellett már a házakat is viszik

Megszólal Tiborcz István, minden részlet kiderül az értékmentésről

Feleszméltek a kkv-k, sorakoznak ezekért az autókért
