Jellemzően egyetlen kereskedő sem panaszkodott arra, hogy beszállítói nem érkeztek meg időben − amiből még probléma lehet, az az árképzés. A rendszer indulása előtt a kereskedők nem számoltak semmilyen drágulással, mostanra viszont befutottak a beszállítói áremelési igények, de ez kezelhetőnek látszik. Gál Judit elmondta, elsősorban azoknál a beszállítóknál mutatkozik komolyabb áremelési igény, akik az ország távolabbi pontjairól látják el a láncot, illetve alacsony árú terméket értékesítenek. Ezeknél 1-2 százalékos árnövekedésre lehet számítani, de nem most. Gál Judit szerint legfeljebb hónapok múlva érzékelhető az árakban az e-útdíj.
Ami pedig a saját logisztikai rendszert illeti, az Auchan, miként a többi nagy lánc is, igyekszik szétporlasztani a kamionok árumixében az útdíjnövekményt. Ez azt jelenti, hogy több nagy hasznú terméket csomagolnak a teherautókba, illetve növelik a gépkocsik telítettségét. Hasonló optimalizációt hajtanak végre a nagy beszállítók is, ezért nem lesz összességében kimutatható a kiskereskedelmi piacon az e-útdíj hatása.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Ebbe a hírbe beleremeg a Karmelita: innentől sima lesz a 2026-os választás?!

Álláspiaci dráma: soha nem volt még ilyen nehéz munkát találni
Parajdi dráma: a szakértő szerint vicckategória, hogy a hódok a hibásak a sóbányában történtekért, épp ők lehetnek a megoldás

Gyógyulást remélt a piócás kezeléstől a nyugdíjas nő, de amputálni kellett a lábát

Kiadták a riasztást: érkezik a vihar

Kész, vége: lekapcsolja magát a Pornhub, nagyon haragszanak a kormányra

Kihívót kap a Szuezi- és a Panama-csatorna

A végén jött a csattanó, Fitch-et hányt a forint a kétkedőkre

Őrület: 38 éves sláger tarolja le a Spotify-t
