Az önkormányzat pénteken a társaság korábbi közleményére reagált, amelyben a repülőtér-üzemeltető a magas telekadót kifogásolta. Az önkormányzat MTI-hez eljuttatott közleményében tudatta: a repülőterek esetében alkalmazható telekadóról az Országgyűlés döntött.
A repülőtér üzemeltetése üzleti vállalkozás, "nem karitatív cselekedet" - fogalmaz a közlemény. Az önkormányzat álláspontja szerint a Budapest Airport megpróbál kibújni a közterhek alól. A XVII. és a XVIII. kerület, valamint Vecsés lakóit megilleti a társaság által fizetendő adó, az ott élők évtizedek óta sok hátrányát viselik a repülőtér működésének - áll a közleményben.
A Budapest Airport számára nem a telekadó és nem is a Malév-csőd okoz pénzügyi nehézséget, hanem az, hogy hitelezői "szorítják a torkát" - vélekedik az önkormányzat, emlékeztetve arra, hogy a tulajdonosok a repülőtér 75 évre szóló, 464,5 milliárd forintba kerülő üzemeltetési jogát nagyrészt hitelből fizették ki.
Az önkormányzat bírálta, hogy a társaság a 2012-es Malév-csőd és a telekadó kapcsán a fejlesztések átütemezésével és munkahelyek megszüntetésével "revolverezi a kormányt és az Országgyűlést", miközben olyan projektek elhalasztását jelentette be, amelyeket már 2011. december 31-éig meg kellett volna valósítania.
Legolvasottabb
Aranyvasárnapi sokk az utakon: brutális forgalom bénítja a legfontosabb autópályákat
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Kiderült, hol lehet idén fehér a karácsony Magyarországon: ennek sokan örülhetnek
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Hideg zuhany az ünnepekre: oda a jólét, a „perverz” megszorításokat pedig mind elszenvedjük
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
Ha ilyen teát vett, azonnal vigye vissza: veszélyes anyag került bele
Bosszantó: ezért fizet többet a fűtésért, miközben nem is melegszik fel a lakás
Mínuszban az alkoholbiznisz: háromszor többe kerül, mint amennyit az állam keres rajta