A logó története 1970-ben kezdődött, amikor a Rolling Stonesnak plakátra volt szüksége következő koncertsorozatának reklámozásához - derül ki a Business Week cikkéből. A banda frontembere, Mick Jagger felhívta a Royal College of Art művészeti főiskolát, hogy ajánljanak neki tehetséges diákokat, akik kitalálhatnak valamilyen a Stoneshoz illő grafikát, fotómontázst. Így kezdett együtt dolgozni Jaggerrel és a többiekkel John Pasche, aki megalkotta a világ egyik legismertebb jelképét. Az énekes hívása után először ketten találkoztak, beszélgetésük eredménye egy az 1930-as évek utazási posztereiből összeállított egyveleg lett, ezzel reklámozták a zenekar 1970-es túráját. Később Jagger azzal a kérdéssel fordult Pasche-hoz, tudna-e segíteni a banda saját arculatának megerősítésében, tervezne-e egy logót, amiről azonnal mindenkinek a Rolling Stones jut eszébe. A két alkotó ismét találkozott, a beszélgetés során Jagger elmondta, milyen dolgokat szeret és mit utál, de nem fogalmazott meg konkrét elképzelést arról, hogyan lehetne mindezt egyetlen ütős grafikába sűríteni. Ezután egyszerűen eszembe jutott az ötlet a kinyújtott nyelvről - nyilatkozta most, majdnem negyven év után Pasche a Business Weeknek. Egyértelműen megfelelt a Jagger által elmondottaknak: nem volt túl hízelgő, de ez a zenészt egyáltalán nem zavarta, ugyanakkor látványosan, hangosan kifejezte a Stones hatalomellenes imázsát, illetve azt, hogy abban az időben ők voltak a rock & roll fenegyerekei. Az ötletet Pasche pop art iránti rajongása táplálta, a kiöltött vörös nyelv nagyon egyszerűen fogalmaz meg egy határozott, közvetlen üzenetet - az alkotó szerint talán ebben rejlik a titka, hogy időállóvá, kortalan jelképpé vált. A töretlen siker titkának másik eleme, hogy a banda maga is élő legendává, ikonná nemesedett, a mai napig létezik, időnként koncertezik, lemezeket ad ki és negyven éve ugyanazt a stílust képviseli. A logó először a Rolling Stones Sticky Fingers című lemezének belső borítóján jelent meg. Mivel a tasak külsejét egy Andy Warhol által készített fotómontázs díszítette, sokan ma is azt hiszik, hogy a kiöltött nyelvet is ő találta ki. Pasche 1974-ig a zenekarral dolgozott, mint a lapnak elmondta, mindig Jaggerrel beszélte meg a dolgokat, s amit az énekes jónak talált, azzal a többiek sem vitatkoztak. Jaggert erősen érdekelte minden fotó, grafika, karikatúra, ami a bandával kapcsolatban megjelent, pontosan tudta, milyen fontos szerepe van sikerükben az imázsuknak. A grafikus később a United Artist művészeti igazgatója lett, majd több hasonló állást töltött be. Ma saját kreatív stúdióját vezeti. Ő döntött a kinyújtott nyelv első, 35 centiméteres, négyzet alakú rajzának eladása mellett. A V&A, amely korábban egy kiállításra bérbe vette az eredeti példányt, azonnal lecsapott az alkotásra, és támogatásokból megszerezte a megvásárlásához szükséges pénzt. A múzeum egyik vezetője, Victoria Broackes szerint a kinyújtott nyelvet ábrázoló Stones-logó "az egyik első példája annak, hogyan használhatja fel egy zenekar a márkaépítést (branding) imázsának, hírnevének erősítésére, emellett vitathatatlanul ez a világ leghíresebb rocklogója".