1. Instagram sztori hirdetésekben vásárlási lehetőség
Az Instagram egyik legügyesebb lépése volt, amikor a Snapchatről lemásolták a story funkciót, mivel nagymértékben növelte az Instahasználattal töltött időt a felhasználók körében. Így elkezdhette az Instagram értékesíteni az egyik legértékesebb vagyontárgyát, az emberek figyelmét. Nem véletlenül hívják a mostani éveket Attention economy-nak, mivel ahol a szempárok vannak, ott van a pénz is. Ahogy egyre népszerűbbé vált a storyhasználat az Instagramon, úgy jelentek meg a hirdetők egyre nagyobb számban. Mostanra pedig minden követett story között hirdetéssel találkozik az ember.
E hirdetésekben eddig csak fel lehetett swipe-olni, és onnan a hirdetők elnavigálták a felhasználót egy külső weboldalra. Most viszont, a posztban lévő vásárlási lehetőséghez hasonlóan, már sztoriban is rá lehet bökni egy megtaggelt termékre és onnan végig lehet menni a vásárlási folyamaton egészen a fizetésig. (Hasonló, mint a Pinteresten lévő Shop the look-funkció.)
2. Facebook Stories hirdetések
Ahogy várható volt, a Facebook elkezdi bevezetni a hirdetési termékét az egyetlen helyre, ahol korábban nem volt ilyen, ez pedig a Facebook story-k közötti megjelenések. A Facebook belső számai egyértelmű elmozdulást mutatnak a News Feed megosztások számai és a Facebook story megosztások között, az utóbbi javára.
A legfrissebb statisztikák szerint a Facebook és Messenger storyknak napi szinten 300 millió aktív felhasználója van, ez a teljes felhasználói bázis kevesebb mint 10 százaléka. Feltehetőleg az aktív felhasználói szám tovább növekszik, mely új lehetőségeket fog biztosítani a hirdetőknek ezen a hirdetés elhelyezésen is.
3. AR (kivetített valóság) hirdetések
Igen, ez már nem science fiction, valóban arról van szó, hogy a hirdetésre rákattintva, a felhasználó felpróbálhatja az adott terméket a telefonja első kamerájának segítségével. A technológia képes arra, hogy rávetítsen például egy szemüveget a fejre, kirúzsozzon egy szájat, vagy betegyen egy kanapét a sarokba, pusztán az AR (augmented reality) technológiát felhasználva.

Ez olyan szintű perszonalizációt tesz lehetővé, mely eddig példátlan volt a hirdetői piacon. Sőt az adott termékeket magában a hirdetésben a felhasználó személyre is tudja szabni, hiszen megnézheti magát kék vagy piros lencsében is, ha épp egy szemüveget próbál. Ha valaki használt már "lencséket", vagy "maszkokat" akár az Instagram, akár a Messenger sztoriban, akkor tudja, hogyan működik ez.
4. Hirdetések, melyekkel játszani lehet
Nap mint nap találkozunk játékapplikációk hirdetéseivel, de ritkán vesszük a fáradságot, hogy belemenjünk az AppStore-ba vagy Google Play-be, majd letöltsük és ki is próbáljuk azokat. Ez így együtt még mindig nagy elköteleződés általában egy felhasználótól. Erre a problémára ad megoldást a playable ad elnevezésű formátum, mely kipróbálási lehetőséget biztosít magán a hirdetésen belül a felhasználó számára.
Gyakorlatilag egy kattintással már a játékban lehet lenni és ki lehet próbálni, mely roppant mód lecsökkenti a játékélmény és a hirdetés megjelenése közötti időt. Amikor nagy játékkészítőkkel tesztelte a Facebook ezt a hirdetés opciót, akkor 3,2-szeres megtérülés-növekedést tapasztaltak a hirdetési költésen, mely rendkívül magas javulásnak számít.
5. Hirdetési relevanciaérték 2.0
Ha nem csupán boost-olni szoktál posztokat, hanem aktívan használod a Facebook hirdetéskezelőjét, akkor valószínűleg te is szoktad nézni a hirdetések relevancia értékét, mint egyik fő KPI-t (key performance indicator) a kampánymenedzsment során. Ez az érték általában az átkattintási arányból, a hirdetésre adott reakciókból és engagement-ből számolódott. 1-5-ig nem volt jó a hirdetés, 5-7-ig átlagosnak volt mondható, 7 felett viszont igazán jónak számított ez az érték.
A Facebook nem olyan régen három részre bontotta a relevanciaérték mutatóját. Egy minőségi mutatóra (quality ranking), egy engagement mutatóra (engagement rate ranking) és egy konverziós mutatóra (conversion rate ranking). Ezek a mutatók 500 megjelenés felett számolódnak, ahogy eddig is.
A minőségi mutató azt jelzi, hogy hol áll a te hirdetésed a többi hirdetőéhez képest. Tehát ez a mutató nincs teljes mértékben a te kontrollod alatt, hiszen múlik a többi versenytárs hirdetésének a minőségén is. Az engagement mutató a hirdetésre kapott interakciók és visszajelzések (lájk vs. hide) alapján számol, figyelembe véve a konkurencia hirdetéseire adott interakciókat is. A konverziós mutató pedig a konverziós arányt hivatott megmutatni, melyet a többi hirdető hirdetéseinek konverziós arányaihoz hasonlítja, akik ugyanazt a célcsoportot célozzák, ugyanazzal az optimalizációs beállítással.
Mind a három esetében "jelzők" mutatják, hogy hogyan teljesít a hirdetés. "Átlagon felüli", "átlagos", és "átlag alatti" jelzőkkel látja el a rendszer a hirdetéseket, melyeket a fent említett benchmarkok alapján kalkulál.
Összegzés
A Facebook folyamatosan innovál a hirdetői oldalon, így egyfolytában résen kell lenni, hogy milyen kampánycélokkal, milyen hirdetés formátumban lehet hirdetni. Általában az új termékeinél rásegít a platform, így célszerű ideje korán minél többet használni az egyes formátumokat. Ha pedig Facebook marketingötletekre lenne szükséged, akkor a link mögött találsz szép számmal.
Farkas Zsolt, CEO, 7Digits
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Elítéltek Schobert Norbertet, csak most jönnek a százmilliós kártérítési perek

Annyira kínos lett Elon Musk, hogy minden Teslát eladott az építőipari óriás

Áll a bál Németországban: lelepleződtek a Merkel-éra sötét titkai
Leó pápa olyat tett, amire még Ferenc pápa sem volt képes

Indul az összeírás, bármikor kopogtathatnak

Lemondott az amerikai nagykövet, mert nem bírta nézni, hogy Trump az oroszokat támogatja

Elfogyott Németország ereje, ténylegesen leszámolnak a merkeli örökséggel

Ezt ne csinálja otthon, nagyon durván megbüntethetik érte

Váratlan lépésre szánta el magát a Revolut, ebbe is beszállnak
