Lesújtó adatokat közölt a Heineken: 9 százalékkal csökkent a nettó nyeresége 2023 első felében. Mindez úgy fordulhatott elő, hogy az eddigi legnagyobb bevételt termelő térségben, Ázsia csendes-óceáni részén eltűntek a vásárlók.

A térségben ugyanis a vártnál 13 százalékkal vásároltak kevesebbet a sörtermékből.

Az eladások főként Vietnámban voltak különösen gyengék, ahol a világ második legnagyobb sörgyára most más italokkal próbál több vásárlót bevonzani: például egy dél-koreai ihletésű, szódzsu sörrel.

A Heinekenhez több mint 300 márka tartozik, köztük az Amstel Lager és a Strongbow cider. Az azonos nevű sör általánosságban tovább növekedett az év első felében – Ázsia csendes-óceáni térségében is – adott hírt róla a CNN.

Ahogy a legtöbb étel- és italmárka, a Heineken is kénytelen volt árakat emelni a példátlan mértékű áru- és energiaválság miatt. Noha a cég bevétele az első félévben 6,3 százalékkal nőtt, az inflációs nyomás és az jócskán ellensúlyozta azt. A vállalat gyakran élen járt az árak emelésében, ami egyértelműen elűzte a fogyasztók egy részét.

A sörgyár a prémium sör eladásainak visszaesését az orosz szankciókkal is okolta, megjegyezve, hogy igyekszik kilépni az ország piacáról. Ugyanakkor a vállalat szerint a közelmúltban történt fejlemények azt mutatják, kihívást jelent a számukra az orosz piacról való kilépés.

 

Megállt az idő az osztrák kocsmárosnál: schillingért adja a sört, két évtizeddel ezelőtti áron

Az euró bevezetése előtti, 2001-es áron, osztrák schillingért kínálja a frissen csapolt sört a grazi Puntingam birtok tulajdonosa. Leleményes marketing terve bevált: a korsónként átszámítva 2,7 euróba kerülő nedű vonzza a látogatókat, mint méz a legyet. Ausztria alvó schilling-készlete 2022 decemberében 6,9 milliárd schilling volt, ami 499 millió eurónak felel meg. Sörben számítva ez körülbelül 180 millió korsónak felel meg. Bővebben--->