A Heinekent, a Carlsberget és a Budweisert gyártó Anheuser-Busch InBev NV azon sörgyártók közé tartozik, amelyik csak profitálhat abból, ha egybeesik a jó időjárás a nyári németországi labdarúgó Európa-bajnoksággal.

A Bloomberg elemzője szerint a korábbi gyakorlatok alapján a labdarugó EB-k segíthetik a söreladást az öreg kontinensen, különösen az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban és Németországban. Az elemzés szerint ez főként akkor lehet így, ha a felsorolt országok a várakozásoknak megfelelően továbbjutnak a torna egyenes kieséses szakaszába.

Az említett országok ugyanis a fogadási odds-ok alapján a legnagyobb favoritok, az élen az Egyesült Királysággal. Rajtuk kívül Németország és Spanyolország is a világ tíz legnagyobb sörfogyasztója között van a Statista szerint.

Laurence Whyatt, a Barclays elemzője szerint az tenné a legjobbat az iparágnak a jó időn túl, ha az Európa-bajnoki döntőt Anglia játszaná Olaszország vagy Franciaország ellen.

Carlsberg arra számít, hogy idén a várhatóan jobb időjárás fellendíti a fogyasztást, mivel tavaly az esős nyári hónapok miatt többen is elkerülték a kocsmázást, így csökkent a sörivók száma is. A Heineken egyenesen brutálisan nevezte a 2023-as nyarat, hasonló okok miatt. A vállalat jelenleg a brit meteorológiai hivatal előrejelzésében bízik, amely szerint a 2024-es nyár melegebb lesz, mint a tavalyi.

A konyak-, vodka- és aperitifgyártók azonban nem ennyire optimisták, mivel számukra nehézséget okoz, hogy megőrizzék a világjárvány idején elért teljesítményüket. Ez különösen igaz az amerikai eladásokra, ahol az ösztönző csekkek és az otthonmaradási korlátozások nagyban hozzájárultak a rövidital-fogyasztás fellendüléséhez.

Nagyobb kockázat nélkül lehet profitálni az alkoholeladásokból

A befektetők egyre jobban érdeklődnek a sörök részvényei iránt, mivel viszonylag olcsón profitálhatnak az alkoholmárkák eladásainak várható növekedéséből.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább--->