A korábbi nagy szavak ellenére a biztosítók továbbra is az új szerződőket jutalmazzák kedvező díjakkal, noha sokan úgy vélik, inkább a hűséget kellene díjazniuk. A kampány félidejében a váltók körében a tavalyi 25 százalékról újra 37 százalékra ugrott a kötelezőjüket saját biztosítójuknál kedvezőbb áron újrakötő autósok aránya − mondta a Napi Gazdaságnak Lantos Lóránt, a kotelezo.hu vezetője. Nem vált be tehát Megyeri Gábor, az Uniqa gépjármű-biztosítási területvezetőjének jóslata, ő ugyanis az újrakötések csökkenésével számolt (bár ha valóban lényegesen csökken a biztosítást felmondók aránya, darabszámban még igazolódhat a prognózis).

Vannak azonban olyan cégek, ahol szinte mindenkinek érdemes újrakötnie. Máhig Attila, a Groupama Garancia nem életbiztosítási ügyvezető igazgatója szerint bár a normál tarifáikban idén sincs a meglévő és az új ügyfél között különbség, ám azzal, hogy a társaság az e-gfb bevezetésével egy "második" tarifát is kínál jelentősen emelkedett az újrakötések száma. Kaszab Attila, a K&H Biztosító nem életbiztosítási üzletágának vezetője úgy véli, az alkalmazott megoldások a társaságok stratégiáiával függnek össze. Vass Gábor, a PBA Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője szerint az újrakötési arány már csak az autósok terheinek növekedése miatt is emelkedik majd. Az újrakötések elterjedésében jelentős szerepe van az alkuszcégnek, mivel mindenki számára plasztikussá teszik, mennyivel járnak jobban, ha a márkahűség mellett spórolni is kívánnak.

A biztosítók számára komoly kérdés, hogy megéri-e, ha a régi ügyfelet alacsonyabb díjon tartják meg. Az ezért vállalt feltételek − elektronikus ügyintézés, éves díj, kártyás fizetés − természetesen jelentős tehercsökkenést jelentenek a biztosítóknak, sokak szerint azonban kérdéses, hogy az ezért adott 25-30 százalékos kedvezmény valóban értékarányos-e.