Az idei második negyedévben összességében tovább csökkent az országos napilapok értékesített példányszáma – derül ki a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség gyorsjelentéséből. Az évek óta tartó tendencia alól az április–június közötti időszakban négy újság volt kivétel: a Nemzeti Sport 92 366 darabos átlagos eladása valamivel több mint ötszázalékos növekedést mutat, míg a Világgazdaság 400-zal, a Népszabadság 215-tel, a Népszava pedig 14-gyel növelte értékesítését az első negyedévhez képest. (Valószínűleg sokat javított a Nemzeti Sport eladási adatain a június elején kezdődött foci Eb.) Az első három hónaphoz képest a Blikkből átlag mintegy háromezerrel kevesebbet, 253 ezret adtak el, ezt a lapot azonban még így is ötször többen vásárolják, mint a fő konkurensnek számító Színes Mai Lapot, s eladott példányszámát tekintve továbbra is kimagaslik az országos napilapok közül. Szintén vegyesen alakult a tavaszi, nyár eleji időszak több szórakoztató, ifjúsági, valamint szakmai, például autós- vagy lakberendezési lapot, életmódmagazint megjelentető kiadónak. Húszszázalékos visszaesés éppúgy tapasztalható, mint tíz százalék fölötti növekedés. Az előbbire példa az Elle magazin, amelynek 30 268 eladott példánya közel hétezres visszaesést jelent az első negyedévéhez képest. Viszont csaknem 14 százalékos növekedést ért el a Fanny hetilap, amely ezzel az eredménnyel visszatért a kezdeti, átlag 100 ezer fölötti értékesítéshez. Ennél is nagyobb, majd’ 27 százalékos bővülést produkált a Shape magazin, amelyből havi átlagban 33 774-en vettek. Ez utóbbi mértéket közelíti csaknem 25 százalékos eladásnövekedéssel a Cosmopolitan. Az ifjúsági havilapok közül 13 százalékkal többet adtak el a Bravo Girlből, az IM-ből pedig csaknem hat százalékkal vettek többet. Érdekes egybeesést mutat, hogy a szórakoztató hetilapok közül – csaknem 370 ezres példányszámával – piacvezetőnek számító Storyból nagyjából éppúgy öt százalék körüli arányban vettek kevesebbet, mint a csaknem 290 ezres átlaggal második helyen álló Nők Lapjából. Ugyanakkor a Story kiadói „alomtestvérének” számító Best némileg növelte eladásait, de messze nem olyan mértékben, mint az első három hónapban, amikor az átlag 178,5 ezerről 192,8 ezerre gyarapodott a heti eladás. A kéthetente megjelenő Hölgyvilágból mintegy 12 százalékkal több, összesen 96,78 ezer példány fogyott. Ugyancsak „egyformán” viselkedtek az autóslapokat vásárlók, hiszen míg idén az első negyedévben szinte valamennyi – a Matesz által regisztrált – szaklap növelte az eladásait a múlt év utolsó negyedévéhez képest, addig 2004 második negyedévében 5–10 százalékkal visszaestek az eladások. Így az Autó Kettő és az Autó Magazin havilapok, valamint az Autó-Motor és az Autópiac kétheti, illetve hetilap értékesítése is. Ehhez hasonló tendenciát mutat a Lakáskultúra és az Otthon magazin is, amelyek közül az előbbi eladásai a 2003 utolsó negyedévéhez képest ez év feléig folyamatosan csökkentek, az utóbbiból azonban csak az idei első negyedévhez viszonyítva vettek kevesebbet, hiszen ez év első három hónapjában növekedést regisztráltak a megelőző év téli hónapjaihoz képest. A csak vasárnap megjelenő hetilapok közül mintegy 18 százalékkal növelte eladásait a valamennyi megyében önálló mutációval megjelenő Vasárnap Reggel, amelyből a korábbi 162,8 ezer után 195,5 ezer fogyott, s ezzel jelentősen megközelítette a mintegy 5,5 százalékos visszaesése ellenére a 202,98 ezres példánnyal még mindig piacvezető Vasárnapi Blikket.