A hazai netezők 62 százaléka vásárolt az elmúlt egy évben valamilyen terméket vagy szolgáltatást az interneten keresztül. A webáruházak látogatóiról elmondható, hogy az átlagnál többen felsőfokú végzettségűek, valamint többen élnek közülük a fővárosban, és az átlagnál jobb anyagi körülmények között. A Magyar Telekom Nyrt. kutatásból az is kiderül, hogy az okostelefonnal rendelkezők körében magasabb az online vásárlók aránya, mint a hagyományos készülékekkel rendelkezők körében (előbbi 74, utóbbi 54 százalék).

Azok, akik vásároltak már online, alapvetően jó véleménnyel vannak a e-vásárlással kapcsolatban: 76 százalékuk állítja, hogy jó tapasztalatai vannak. A külföldről történő online vásárlás kevésbé jellemző, a vevők közül mindössze minden ötödik rendelt más országból. Azok, akik vásároltak egy éven belül online, leginkább könyvet, cd-t, dvd-t, ruházati terméket, játékot és sporteszközt vásároltak. Az okostelefonos online vásárlókra inkább jellemző a ruházati termékek, műszaki cikkek és mobiltelefon (és tartozék) vásárlása, mint a hagyományos készülékkel  rendelkező online vevőkre.

A különböző szolgáltatások közül leginkább a pénzügyi szolgáltatások, illetve a különböző belépőjegyek online rendelése a népszerű. Az okostelefonosokra inkább az jellemző, hogy mobiltelefonjaikhoz kapcsolódó szolgáltatásokat (alkalmazásokat) vásárolnak interneten keresztül. Ugyanakkor a közüzemi számlák online rendezése is terjed, a Telekom kutatása szerint legalább egy közüzemi szolgáltatásért, az utóbbi egy évben, a hazai internetezők 34 százaléka fizetett a neten keresztül.

A fizetési módok közül az online megoldások kevésbé kedveltek, a leginkább elterjedtnek a kiszállításkor a futárnak történő fizetés számít. Az online vásárlók körülbelü fele fizet legalább alkalmanként online banki átutalással vagy postai utánvéttel az ilyen típusú ügyletekkor, míg a legkevésbé elterjedt fizetési módozat az online internetkártyával történő számlakiegyenlítés.