A lap szerint a három szóban forgó, kis kút amiatt kényszerült több napos bezárásra, mert a Moltól mint nagykereskedőtől nem kapott üzemanyag-utánpótlást.
A szállítási gondok szakértők szerint a 480 forintos nagykereskedelmi ármaximumról szóló, három héttel ezelőtti rendeletben gyökereznek, amennyiben azt követően a Molon kívüli nagykereskedők – vagyis az importőrök – lényegében felfüggesztették a kutak kiszolgálását. Bár a százhalombattai finomítót működtető Mol átvállalta a piaci így ellátó nélkül maradt 30 százalékának kiszolgálását, a hirtelen megugró igényekhez csak lassan idomuló szerződéskötési és kiszállítási rendszer miatt a hazai kutak nem kis hányada – egyes becslések szerint negyede - egyszerűen kifogyott az üzemanyagból.
A lap több forrása sem tartja etikusnak, hogy a kutas önhibáján kívüli okokból, illetve kifejezetten a Mol szállítási nehézségei miatt zárva tartó állomások üzemeltetését a kormány épp a Molnak adja át.
Az elmúlt napokban valóban számtalan kútról érkezett hír, hogy elfogy az üzemanyaguk, korlátozni kényszerülnek a kiadható mennyiséget, vagy fizetési plafont vezetnek be. Van, ahol maximum 1000 forintért lehet tankolni.
Legolvasottabb
Ha ilyen teát vett, azonnal vigye vissza: veszélyes anyag került bele
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Hideg zuhany az ünnepekre: oda a jólét, a „perverz” megszorításokat pedig mind elszenvedjük
Aranyvasárnapi sokk az utakon: brutális forgalom bénítja a legfontosabb autópályákat
Kiderült, hol lehet idén fehér a karácsony Magyarországon: ennek sokan örülhetnek
Bosszantó: ezért fizet többet a fűtésért, miközben nem is melegszik fel a lakás
Mínuszban az alkoholbiznisz: háromszor többe kerül, mint amennyit az állam keres rajta
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél