A döntés értelmében a tagdíj nem változik 2022-ben, vagyis
- a benzin esetében 1000 literenként 4145 forint
- a gázolajnál 3883 forint marad.
Ez egy literre vetítve körülbelül 4 forintot jelent, amennyivel többet kell fizetni a tankolásnál.
A szervezet még 2020 nyarán döntött úgy, hogy emeli a díjakat, korábban a benzin után 2674, a gázolaj után pedig 2505 forintot kellett fizetniük a tagoknak.
| IDŐSZAK | BENZIN | GÁZOLAJ |
| 2009. november 1. - 2011. január 1. | 4,43 | 3,815 |
| 2011. január 1. - 2015. január 1. | 3,3 | 3,205 |
| 2015. január 1. - 2017. január 1. | 1,5 | 1,405 |
| 2017. január 1. - 2018. január 1. | 1,725 | 1,616 |
| 2018. január 1. - 2020. június 1. | 2,674 | 2,505 |
| 2020. június 1-től | 4,145 | 3,883 |
| Forrás: MSZKSZ | ||
Egy évvel később, 2021-ben a közgyűlés a rekord magas összegek megtartása mellett döntött. Lapunk akkori kérdésére az MSZKSZ azzal indokolta az emelést, hogy a koronavírus-járvány megjelenésekor nem lehetett előre látni, a további hullámok hogyan befolyásolják az üzemanyag fogyasztást, ezért abban a bizonytalan helyzetben indokolt volt a közgyűlés óvatossága.
Kapcsolódó
Azt pedig, hogy miért nem csökkentették a tagdíj mértékét annak tudatában, hogy a járvány nem okozott komoly ingadozást a fogyasztásban a szövetség a készletfinanszírozó hitelek fedezettségének romlásával indokolta, amelyet a 2020-as drasztikus olajár-esés okozott.
A 2022-es költségvetésükben úgy kalkulálnak, hogy a gázolaj-fogyasztás 4,6 a benzin-fogyasztás pedig közel 2 milliárd liter lesz. Ez nagyjából megfelel annak, amennyi üzemanyag - a NAV adatai szerint - szabadforgalomba kerül.
Ennek megfelelően a kőolaj-szekcióból 26,3 milliárd forintos bevételre számítanak.
Miért fizetjük?
A készletezési díj - vagy tagi hozzájárulás - persze nem kidobott pénz, a literenként fizetett hozzájárulás azt előzi meg, hogy egy esetleges ellátási zavar esetén óriási áremelkedéssel kelljen számolni.
A szervezet bevételei szinte teljes egészében a tagdíjakból származnak. Tagjaik között tudják többek között a nagy olajcégeket és a földgázpiac szereplőit.
A Magyar Szénhidrogén Készletező Szövetség jogelődjét, a Kőolaj és Kőolajtermék Készletező Szövetséget a behozott kőolaj és kőolajtermék biztonsági készletezéséről szóló 1993-as törvény hozta létre.
Legolvasottabb
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Hiába mentek utcára a fuvarozók, egy tollvonással pontot tett az ügy végére a kormány
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Teljesen kicsúszott az irányítás a kezünkből: kontroll nélkül tarol a szuperjárvány, jövőre jöhet a nagy robbanás
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni
Washington lecsapott európai tisztségviselőkre, Brüsszel azonnal visszavágott
Óriási fordulat: megdöbbentő hírt kapott Orbán Viktor barátja, ez mindent boríthat
Nyugdíjasok figyelem: itt a bejelentés, ekkor kapnak pénzt 2026-ban
Idén sem lett olcsóbb az otthon sütött bejgli, ennyit kóstál most a magyarok slágersüteménye