Október végén szállnak fel utoljára Concorde szuperszonikus személyszállító repülőgépek, miután a British Airways és az Air France légitársaságok úgy döntöttek, hogy a csökkenő bevétel és a növekvő kiadások miatt kivonják azokat a forgalomból. A francia légitársaság már május végén leállítja Concorde-jait, de a brit cég még vár néhány hónapot. A British Airways közölte, hogy a lépés nyomán 84 millió fontot (130,5 millió dollár) ír le a március 31-én véget ért üzleti év mérlegéből. Az Air France 60 millió euróra (64,63 millió dollár) teszi a leállítás költségeit, ami viszont évi 30–50 millió euró potenciális veszteségtől kíméli meg. A franciák még nem döntöttek arról, melyik évben írják le a veszteséget. A bevétel csökkenésében meghatározó szerepet játszott annak a hatása, hogy az Air France egyik gépe 2000. július 25-én felszállás közben lezuhant Párizs mellett, 113 ember halálát okozva, de kisebb üzemzavarok korábban is viszonylag sűrűn előfordultak. A gépeket ezután átmenetileg leállították, majd 2001 novemberében újraindították, de a Párizsból és Londonból New Yorkba tartó járatokon közlekedő gépek azóta sem teltek meg, noha az óránként 2160 kilométeres sebességgel repülő Concorde-ok három és fél óra alatt teszik meg az utat. A gépeket azért is vették viszonylag kevesen igénybe, mert a magas üzemeltetési költségek miatt átlagosan 6980 dollárt kell fizetni az útért. Az utasok kétharmada üzleti célokból veszi igénybe a Concorde-okat, márpedig a cégek a gazdaság és a tőzsdék mélyrepülése nyomán az utóbbi időben kétszer is meggondolják, hogy ilyen kiadásokba verjék magukat, ráadásul amúgy is visszaesett az utasszám a légi közlekedésben. A két légitársaság nem szándékozik eladni a gépeket, és a gyártók nem tervezik új szuperszonikus utasszállítók gyártását, így a polgári légi közlekedés jó időre visszatér a hangsebesség alá.