Az elektromos autók elterjedését november óta újabb fejlesztési programmal támogatja a kormány, ennek keretében 60 milliárd forintot szánnak a töltőhálózat fejlesztésére és járművásárlás támogatásra.

A Datahouse adatai alapján a forgalomba helyezett autók

  • nagyrésze még mindig dízel- vagy benzinmeghajtású,
  • a hibrid autók aránya mintegy 1,5 százalékkal,
  • míg az elektromos járművek részaránya 0,5 százalékkal nőtt az elmúlt egy évben.

Az idén októberben pedig közel 25 százalékkal több elektromos és plug-in hibrid járművet helyeztek forgalomba az előző év azonos időszakához képest. A gyártók közül tavaly még kimagaslóan a BMW vezette a listát, idén viszont már osztozik az élmezőnyön a Teslával és a Mercedesszel.

Az év statisztikáit az Allianz gyűjtötte össze, amely egy éve vezette be elektromos gépjárművekre szabott biztosítási fedezeteit.

Néhány éve még nehézséget jelentett a biztosítóknak, ma jellemzően egyre kevésbé jelent gondot a a legújabb típusok beárazása. Az elektromos és plug-in hibrid járművekre kötött biztosítási szerződések száma folyamatosan növekedett az elmúlt években az Allianznál, az e-autókra szabott fedezetek bevezetése óta több mint 20 százalékkal.

A szerződések alapján az új autók dominálnak a biztosításokat:

  • 60 százalékban 1 évnél fiatalabb autókra kötik a tulajdonosok,
  • 30 százalékban 1-5 éves,
  • 10 százalékban pedig 5-10 éves autókra.

Egyre több céges flotta áll e-autókból:

  • a náluk szerződők 59 százaléka jogi személy,
  • a magánszemélyek jórésze (40 százaléka) 30 év feletti,
  • a 17-29 éves korosztály aránya pedig 1 százalék.

Emellett a növekvő vidéki penetráció is jól kirajzolódik, mivel a biztosítások 53 százalékát vidéken kötik, 47 százalékát pedig a fővárosban, illetve Pest vármegyében.

Mindeközben véget vetnek az elektromos autók támogatásának Németországban. Egy új tanulmány szerint a klímavédelemre hivatkozó állami dotációnak rendkívül magas ára volt. A német autóipar alapvetően hibásnak tartja a megszorító intézkedést és mit tud tenni ellen, arról itt írtunk részletesebben >>>

Kell a biztosítás a magas javítási költségek, az assistance és a lopások miatt.

Az Allianznál a casco biztosítások járműkárainak mintegy 15 százaléka már elektromos/hibrid/plug-in hibrid járművekben keletkezik.

A villanyautósok közül legtöbben azért tartják fontosnak a biztosítást, mert a speciális szaktudást, felszerelést igénylő helyreállítási munkák magas költségeit a biztosító nagy részben átvállalja. A hagyományos meghajtású járművekkel szemben ugyanis az elektromos/hibrid/plug-in hibrid járművek helyreállítása átlagosan 30-40 százalékkal többe kerül az alkatrészárak és a speciális tudást igénylő javítási munkadíjak miatt.