2023 első kilenc hónapjában 51,1 milliárd forint volt a BKK bevétele a jegy- és bérleteladásokból. 2022-ben, szintén az első kilenc hónap jegyárbevétele 40,1 milliárd forint volt. Ez azt jelenti, hogy 27,4 százalékkal lett több 2023-ban a társaság menetdíjbevétele az előző évhez viszonyítva – válaszolta a Telex kérdésére a BKK.

A közlekedési cég szerint ehhez hozzájárult a koronavírus-járvány miatti korlátozások feloldása, az egyszerűsített termékpaletta és digitális fejlesztések sora, pedig közben emelték az árakat, kiterjesztették az első ajtós felszállást és fokozták az ellenőrzéseket.

Az idei év első kilenc hónapjában

  • a pénztárakból és ügyfélközpontokból származó bevétel az összbevétel 18 százalékát;
  • az automatás értékesítés az 52 százalékát;
  • az online értékesítés a 24 százalékát tette ki;
  • a maradék 6 százalék pedig az üzleti ügyfelek, valamint a viszonteladó partnerek értékesítéseiből származik.

bankkártyás és készpénzes fizetési arányok eltérőek a különböző értékesítési csatornákon.

A pénztárak és ügyfélközpontok esetében nagyjából fele-fele arányban oszlik meg a bankkártyás és készpénzes értékesítés, az automaták esetében már eléri a 80 százalékot a bankkártyás értékesítés aránya, míg a digitális csatornán értelemszerűen a fizetéseket teljes egészében bankkártyával teljesítik.

Az applikáció 2022. februári 14-i bevezetése szinte egy időpontra esett a Covid-járványt követő korlátozó intézkedések teljes feloldásával.

A pandémia utáni időszakban az utazásszámok növekedésével párhuzamosan a bevételek is növekedésnek indultak. Ezeken tovább javított, amikor 2022. június 15-én felfüggesztették az egészségügyi dolgozók díjmentes utazási kedvezményét is.

A közlekedési társaság tapasztalatai azt mutatják, hogy a BudapestGO bevezetése és folyamatos fejlesztése mellett az elmúlt három év intézkedései mind-mind hozzájárultak a bevételek növekedéséhez.

Ilyen intézkedés volt:

  • az első ajtós felszállás kiterjesztése,
  • az ellenőrzés és pótdíjazás folyamatának digitalizálása, ami ezt egyszerűbbé tette,
  • illetve több ügyfélbarát technológiai újítás (Budapest Pay&GO, egylépéses, NFC-s jegyérvényesítés),
  • és az áremelés.

A BudapestGO alkalmazás 2023-as fejlesztései közé tartozott, hogy megvalósult az agglomerációs Volánbusz-járatok integrációja, egyszerűbb lett a digitális jegyek érvényesítése, új termékek jelentek meg digitális verzióban.

A BKK szerint egyértelműen látszik, hogy óriási igény van az új, innovatív megoldásokra.

A Futár applikációt 400-500 ezer ember használta havonta, a BudapestGO-t pedig most már 1,2 millióan használják. Míg a mobiljegyek aránya a BudapestGO indulása előtt 10-12 százalék volt, addig ez mára közel 30 százalékra nőtt.

Megérkezik a 21. századba a BKK

Zöld fokozatra kapcsol a Fővárosi Önkormányzat és a BKK, az újonnan kiírt közbeszerzésekben már teljesen elektromos meghajtású járműveket várnak. Bővebben >>>