elektromos_autó

11.
30.
20:40
Berlin nemet mond a belső égésű motorok 2035-ös betiltására

Berlin nemet mond a belső égésű motorok 2035-ös betiltására

Németország ellenzi az új autókra vonatkozó, 2035-től kezdődő nulla kibocsátási követelményt. Friedrich Merz kancellár Ursula von der Leyennek írt levelében felszólította az uniós intézményeket, hogy vizsgálják felül a határidőt.

Szerző(k): Economx
11.
27.
12:59
Akkora kátyút még Budapesten sem találni, amiből ki kellene jönnie a Teslának

Akkora kátyút még Budapesten sem találni, amiből ki kellene jönnie a Teslának

A Tesla európai eladásai 48,5 százalékkal estek vissza októberben, miközben az elektromos járművek iparági eladásai 26 százalékkal nőttek, de nyomás alá került Kínában és az Egyesült Államokban is. A Tesla versenytársai között kínai újoncok és a hagyományos szereplők továbbfejlesztett elektromos járművei is szerepelnek. A vészes lecsúszás olyan, mintha Musk már nem is tudna felkapaszkodni. Szakértők szerint egy új járgánnyal kellene előrukkolnia.

Szerző(k): Economx
11.
26.
14:06
Merész európai terjeszkedésre készül a kínai gyáróriás, Magyarország is célpont lehet

Merész európai terjeszkedésre készül a kínai gyáróriás, Magyarország is célpont lehet

A Reuters információi szerint a kínai Great Wall Motor (GWM) merész európai terjeszkedésre készül: 2029-re évi 300 ezer autó gyártását tervezi első, még helyszínkeresés alatt álló európai üzemében. Spanyolország és Magyarország is esélyes, miközben a vállalat rekord méretű globális célokat tűzött maga elé.

Szerző(k): Economx
11.
22.
12:01
Óriási trükkel verik át az elektromos autók statisztikáját

Óriási trükkel verik át az elektromos autók statisztikáját

A német autópiacon mesterségesen ösztönzött eladási adatok torzítják a teljesen elektromos járművek (BEV) iránti keresletet - figyelmeztetett a német autókereskedők szakmai szervezete, a ZDK. A gyártók és a kereskedők saját nevükre regisztrálják a járműveket, hogy teljesítsék az értékesítési célokat.

Szerző(k): Benkó Eszter
11.
20.
19:45
Kimondta az ítéletet az autóipari óriás: el a kezekkel a belső égésű motoroktól

Kimondta az ítéletet az autóipari óriás: el a kezekkel a belső égésű motoroktól

Ugyan az Európai Unió végül letett arról, hogy 2035-ban teljesen el kell tűnnie a belső égésű motorral rendelkező autóknak, ezt továbbra is szigorú feltételekhez köti. Számos konszern és autógyártó nyíltan ellenzi Brüsszel elképzeléseit - immáron a Stellantis is.

Szerző(k): Economx