Munkahelyek szűnnének meg, a magyar ipari teljesítményére, a GDP-re, a foglalkoztatásra és a bérekre is kihatna a Tisza Párt terve, amellyel a multinacionális cégek adókedvezményét kurtítanák meg. Ez elsősorban az autóipart rázná meg, de a bankszektorban is problémák jelentkeznének.
Szerző(k): EconomxBár egyelőre óva intenek a túlzott optimizmustól, végre van minek örülni a megtépázott német gazdaságban: friss jelentés szerint szeptemberben rákapcsoltak a vállalatok, és csaknem másfél százalékkal feljebb húzták a termelést, míg a jövőbeni megrendelések száma is nőtt – a fellendülés főszereplője ráadásul az autóipar volt.
Szerző(k): T. K.A forint-euró árfolyam kedvező alakulása csak erősíti azt a trendet, hogy a használt autókat keresők megint nézelődnek a külföldi piacokon. Októberben csaknem ötödével több kocsit hoztak be az országba, mint tavaly ilyenkor.
Szerző(k): G. É.A Bosch a chiphiány miatt rövidített munkaidőt jelentett be a salzgitteri gyárában. A helyi üzemi tanács szerint akár 300–400 munkavállalót is érinthet a korlátozás.
Szerző(k): T. E.A jelenlegi formájában öt éven belül a BMW, a Volkswagen és a Mercedes-Benz is megszűnhet létezni egy közgazdász szerint.
Szerző(k): Zádori BenceCarlos Tavares, a Stellantis korábbi vezérigazgatója úgy gondolja: nem kizárt, hogy Elon Musk lelép az autóiparból, ezzel együtt pedig az sem valószínűtlen, hogy a Tesla tíz év múlva már nem is fog létezni.
Szerző(k): Z. B.Valamit sürgősen villantania kell a 14 márkát összefogó Stellantisnak, ha meg akar menekülni a legrosszabbb forgatókönyvtől, a feldarabolástól. Brüsszelben pattog a labda, hogy lehet-e a Fiat 500-nak egy olcsóbb, benzines alternatívája.
Szerző(k): Hegedűs SzabolcsEgy ilyen forgatókönyvben az európai érdekeltségeket egy kínai gyártó vásárolhatná fel, míg az észak-amerikai márkák – köztük a Jeep és a Ram – önálló útra léphetnének a Stellantis egykori vezérigazgatója szerint.
Szerző(k): Economx