Az engedélyeztetésről szóló dokumentumot a Szegeder vette észre. A vasúttársaság a lap megkeresésére azt mondta, hogy közel 20 éve nem látja el a funkcióját a víztorony, a műszaki állapota pedig egyre csak romlik. Ezért úgy döntöttek, lebontják azt, és rendezik a környező terepet. Minderre pedig még az idén sor kerülhet.

A bontás okai közé sorolta a MÁV azt is, hogy a víztorony egyfajta zarándokhellyé vált, mivel többen is felmásztak rá, annak ellenére, hogy az épületet és a területet is lezárták.

A szegedi lap a víztorony eredettörténetének is utánajárt, e szerint a szegedi acéltorony teljesen egyedi, amelyből nem található hasonló Magyarországon. Egy, a régi Szegeddel foglalkozó közösségi oldalon megjelent visszaemlékezések szerint az úgynevezett Incze-torony egykor a MÁV létesítményeit látta el vízzel, és Szeged-Alsóvárost is ártézi vízzel látta el.

Néhány hete a Szegedtől nem messze lévő Mindszenten döntött úgy az önkormányzat, hogy a helyi víztorony felújítása nem éri meg, ezért inkább felrobbantják azt.

Az átgondolatlan döntések miatt akár össze is omolhat a vasúti közlekedés

Ha rövid időn belül nem kezdik meg a MÁV problémáinak valós kezelését, akkor az eddigieknél is komolyabb nehézségeket észlelhetnek az utasok – fejtette ki a Vasutas Szakszervezet elnöke az Economx videó podcastjában. Meleg János szerint az utóbbi évtizedekben koncepció nélkül, átgondolatlanul nyúltak hozzá a vasúti közlekedéshez, ennek eredményét tapasztalják a közlekedők. A szakszervezet vezetője hangsúlyozta: januárban legalább 15 százalékos emelést tartanának elfogadhatónak. Bővebben --->