Megérett az idő a profiltisztításra, magyarázta a NAPI Gazdaság megkeresésére Baumgartner Antal – az autóversenyző Baumgartner Zsolt édesapja –, a Baumgartner Autócentrum Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (BAC) többségi tulajdonosa. Baumgartner szerint ez a célja, hogy zárt alapítású részvénytársaságként, 30 millió forintos jegyzett tőkével a múlt év őszén megalakult a BVI Baumgartner Vagyonkezelő és Ingatlanhasznosító Rt. (BVI-Baumgartner Rt.). A BAC Kft-ből kivált BVI-Baumgartner Rt. kizárólag a Baumgartner-csoport érdekeltségébe tartozó ingatlanok vagyonkezelését végzi. Ezzel a BAC, amely – hat budapesti és egy érdi telephelyen folyó értékesítéssel – az egyik legnagyobb hazai Renault-márkakereskedőnek számít, ezentúl csakis a személyautó- és kishaszonjármű-kereskedelemre koncentrál.
Baumgartner tájékoztatása szerint 2004-ben piaci részesedésének megtartása mellett a megelőző évhez képest mintegy kilenc százalékkal kevesebb új Renault-t értékesített a társaság. A visszaesést a tényleges fizetőképes kereslet csökkenésével és a háztartások eladósodásának növekedésével magyarázta, amit azért hangsúlyozott, mert a BAC nem alkalmazta azokat a hazai gyakorlatban elterjedt forgalmat élénkítő akciókat, amelyek például kezdőösszeg befizetése nélküli autóvásárlást tettek lehetővé. Emiatt idén 20 százalékos csökkenést sem zár ki a cégvezető, aki – más megkereséseket elutasítva – továbbra is csak Renault-kat, valamint az autógyártó csoport érdekeltségében lévő Dacia járműveit értékesíti.
A Dacia értékesítési jogát az érdi és a fővárosban a X. kerületi Albertirsai út és a Kerepesi út sarkán lévő BAC-márkakereskedés kapta meg. Ez utóbbi telephelyen tavaly év végén kezdődhetett el ismét az értékesítés, hiszen annak harmadát a nyár végi HÉV-baleset tönkretette. A több tízmilliós kárt a Generali-Providencia biztosító már teljes egészében megtérítette. A Baumgartner-csoport, elsősorban a gyors és korrekt ügyintézésre tekintettel a kárrendezés jelen fázisában a tényleges felelősök hiányában idáig nem jelezte igényét az elmaradt haszon megtérítésére – a cégtulajdonos tájékoztatása szerint a helyreállított épületben napi átlagban két új autót adnak el.
Baumgartner tájékoztatása alapján várhatóan ez év közepére fejeződik be az a négy évvel ezelőtt megkezdett informatikai fejlesztés, amely lehetővé teszi, hogy a BAC tevékenységéről – akár naponta – rendelkezésre álljanak a legfrissebb pénzügyi-gazdasági adatok. Erre a gyors döntések meghozatala érdekében van szükség, ami megalapozhatja a későbbi bővítéseket.
A cégvezető szerint itthon pár éven belül nagyon sok márkakereskedés szűnhet meg vagy cserélhet gazdát, aminek egyik magyarázata, hogy jelentősen beszűkült a hazai kereslet, s emiatt tönkremennek az értékesítőhelyek. Másrészt a változás oka lehet az is, hogy – ismeretei szerint – az itthon megújított márkakereskedői szerződések ma még nem adnak olyan sokoldalú biztonságot a vállalkozóknak, mint a mostani csatlakozás előtti európai uniós tagországokban ez megszokott.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.