Az amerikai tulajdonú Avaya Magyarország Kft. szállítja - az Online Informatikai Rt. alvállalkozójaként - a Diákhitel Központ (DHK) call centerét - jelentette be Mondvai Gábor a cég ügyvezető igazgatója szerdai sajtótájékoztatóján. A DHK call centere már augusztusban üzemelni fog, a legtöbb hívásra az első két hónapban számítanak. Az előzetes becslések szerint mintegy 250 ezer hitelfelvevővel lehet számolni. Elképzelhető, hogy egy éven belül a call center mellett az interneten keresztül is információhoz juthatnak a diákhitel feltételei iránt érdeklődők. A DHK számlavezető szoftverrendszerét a hardverekkel együtt az erre kiírt tender győztese, az Online Informatikai Rt. szállítja. Az Avaya Magyarország nyit a kis- és középvállalkozói szektor felé. Ennek része, hogy stratégiai együttműködési megállapodást írtak alá a napokban a bérelhető call centerek szállítására szakosodott Marketlink Kft.-vel. A Marketlink olyan cégeknek nyújt szolgáltatást, amelyek nem építenek ki saját call centert, hanem erőforrás-kihelyezéssel végeztetik el ezt a tevékenységet. A Marketlink 2001-2002-ben erőteljes növekedést tervez a térségben: a magyarországihoz hasonló céget kíván alapítani Lengyelországban, Csehországban és Szlovákiában - mondta David Lee, a Marketlink vezetője. G. Á.