Ez év elején jelentette be a Mitsubishi Motors Corporation (MMC), hogy felhagynak a teherautó- és autóbuszgyártással, és kizárólag a személyautókra koncentrálnak. (A Mitsubishi haszonjárművek előállítására új társaság alakult.) Ezt a döntést az MMC-ben tulajdonrésszel rendelkező DaimlerChryslerrel együtt hozták meg, akárcsak azt, hogy fél évtizeden belül legalább egy tucat új modellel bővíti kínálatát a Mitsubishi. Többek között erre is alapoz a márka magyarországi forgalmazója, az osztrák tulajdonban lévő Denzel Autó Hungária Kft. vezetése, amikor arra számít, hogy 2004-től öt-nyolcezer új Mitsubishi találhat gazdára Magyarországon. Ez a tavalyi adat öt-hétszerese lenne. Az elmúlt két év gyenge itthoni eladásai jórészt azzal magyarázhatók, vélik a cégnél, hogy 2000 óta nem jelent meg új személyautó a márka kínálatában. A várt nagy áttörésig az utóbbi húsz évben világszerte összesen 2,1 millió példányban értékesített, nemrégiben megújult terepjáró, a Pajero és annak kisebb változata, a Pajero Pinin öregbíti a márka hírnevét, valamint mostantól egy kifejezetten az európai piacra szánt új SUV, a Mitsubishi Outlander. A sportos kombik és a szabadidő-autók közötti átmenetet képviselő, egyterű Outlander - Stefan Jacoby, az MME elnök-vezérigazgatója szerint - technikai-műszaki színvonalával, biztonságával jól reprezentálja a megújult Mitsubishik első generációját. Bár az egyterűek nem számítanak újdonságnak a márka kínálatában - ilyen autók a Space család tagjai -, a SUV kategóriában először jelenik meg a Mitsubishi. Az Outlander ASX elnevezésű koncepcióváltozatát 2000-ben mutatták be először a nagyközönségnek, majd a továbbfejlesztett kocsi Japánban Airtrek néven került forgalomba. Az USA-ban és Európában azután már Outlanderként forgalmazzák az ízig-vérig SUV autót. Az utóbbi években folyamatosan növekvő SUV-eladások (NAPI Gazdaság, 2003. április 29., 10. oldal) ösztönözték a Mitsubishit az Outlander kifejlesztésére. Az új autóból Európában ez év végégig nyolcezer értékesítését tervezik. Az Outlander alacsonyabb felépítésű, mint a versenytársai többsége - szabad magassága 195 milliméter -, a nagy tengelytáv viszont lehetővé tette, hogy igen tágas belső teret alakítsanak ki. A csomagtartó alaphelyzetben 402 literes, ám a hátsó, osztható ülések ledöntésével 1049 literesre bővíthető. Az első ülés lehajtásával akár 2,4 méter hosszú tárgy is elhelyezhető a kocsiban. Az Outlander merevítőit, valamint a padlószintet műanyaghabbal töltötték meg, hogy mérsékeljék a menetközben jelentkező vibrációkat és zajokat. A modell megfelel mind az észak-amerikai, mind az európai ütközési tesztek szigorú elvárásainak - állítja a fejlesztő.